Hur mycket ska man betala om en granne ska vara hundvakt på dagarna?
Min granne ska gå ut med hunden på en promenad och sen låta han vara hos henne ett par timmar medans jag jobbar.
Hur mycket ska man betala för den hjälpen??
Min granne ska gå ut med hunden på en promenad och sen låta han vara hos henne ett par timmar medans jag jobbar.
Hur mycket ska man betala för den hjälpen??
Ja, det beror ju lite på hur stor uppoffring det är för grannen.
Du kanske rent av gör henne en tjänst som får låna hunden.
Men det klart, om det är något hon ska göra varje dag för att du ska kunna jobba får man väl lov att betala något.
Jag har haft vår hund på hunddagis och det kostade strax under hundringen/dag.
Kanske hälften av det är rimligt, men det är nog högst individuellt.
Fråga henne.
Jag har tagit 120:- för att promenera andras hundar per dag.
Att betala sämre än man gör på hunddagis förstår jag inte vitsen med. Hundar får ju all uppmärksam av en dagmatte. Man får ju även räkna med att hon ska gå promenader, blir mer låst om hon ska ha hunden hela dagarna. Sen inte minst slitaget på hennes boende. Så minimum en 100:- dag anser jag.
Jag tycker 100 kr per dag är lagom. Det är den siffran jag oftast hör talas om i sådana här sammanhang. Och eftersom jag själv är dagmatte och har träffat många "kunder" så har jag fått erfarenheten att 100 kr ofta är maxgränsen för hur mycket dom vill betala. Sen att man vill ha mer egentligen, det är ju en annan sak
Jag betaler 1500kr i månaden till min dagmatte. Hon är sjukpensionär och djurvän och vill tjäna en liten slant. Det handlar om 4 timmar per dag.
Vår dagmatte kommer hem till oss, glömde jag att skriva.
Tycker mellan 50:- och 100:- om dagen är att rekommendera.