• Marren

ta bort bajslukt

vår dotter har bajsat i vår tygsoffa... undrar om nån har nå bra tips att ta bort lukten av det...??

• Svar på tråden ta bort bajslukt
  • Hanna2004

Min mammas hund kissade på vår matta och trots att jag tvättade den kändes doften (tyckte jag). Jag sprejade med en sprej för skor, som tar bort doften i gamla gympaskor och liknande. Har köpt den en gång på din sko tror jag.

• TildisVildis

Har inte provat detta på bajslukt, dock hundkiss och kattkiss. Blanda lite ättika i vatten och spraya på soffan. En bekants hanhund kissade inne hos oss och efter att ha (självklart) tvättat av så sprayade vi över med ättiksvatten och våra hundar har aldrig märkt något av den andra hundens kiss. Förhoppningsvis kan det fungera på bajslukt oxå, det gör ju i alla fall ingen skada!

• Piff och Puff

Min dotter bajsade precis igår i sin tygfåtölj (Ny sedan i julas

Men jag tog en svamp med vatten och barnängenstvål och gnuggade rent. Jag känner ingen lukt idag och fläckarna gick bort.

• tez84

Det finns anti lukt spray för tyg och möbler... Vet inte riktigt vad den heter men den funkar super på allt.. Katt kiss, spy, ja allt som verkligen luktar frätande...

Svar på tråden ta bort bajslukt