• honungsblomma

Välling som handbagage?

Oj, vad krångliga de nya bestämmelserna kring handbagage är då!

Man får inte ta med mer än en dl vätska per behållare. Men barnmat får man ta med. Men välling då? Är det barnmat?

Sist vi flög (innan de nya bestämmelserna) hade vi 2 dl varmt vatten i en termos och blandade med pulver. Hur gör man nu? I värsta fall får man väl ta två små nappflaskor med? Men utan termos kan vi inte hålla vattnet varmt ju... Blä... Nån som vet vad som gäller? Tips, snälla!

• Svar på tråden Välling som handbagage?
  • Elsis

De senaste gångerna jag flugit har alla behållare med vätska fått innehålla max 1 dl, de har inte ens fått rymma mer än det. Vad som gäller just välling vet jag inte, men jag har inte sett någon information om undantag för det. Som du säger är ju välling vätska. kan du inte kontakta flygbolaget och höra om det är möjligt att få varmt vatten ombord (borde väl finnas för tedrickare?)och ta med pulver att blanda?
    Lycka till!

• honungsblomma

Jo, kanske. Jag vill kunna ge henne direkt vid start (för öronens skull), frågan är om de har tid då...?

• TjorveniSkåne

Nödvändig barnmat för resan är undantaget från 100 ml-regeln, du måste dock ev visa för kontrollanten att du själv vågar äta den.

• Miss Maja

Klart man måste kunna få vatten ombord på planet

• TjorveniSkåne

Nödvändig barnmat för resan är undantaget från 100 ml-regeln, du måste dock ev visa för kontrollanten att du själv vågar äta den.

• TjorveniSkåne

Oj, då datorn hängde sig

• Morbid Mistress

Vällingtetror går ypperligt att flyga med, det går under barnmat.

• Annacecilia

Be om varmvatten ombord. Eller ta med en tom termos och be om varmvatten på en restaurang i avgångshallen. Eller ta med tetra (undantaget från reglerna) och servera kall välling.

• Emil06

Vi flög till London i helgen med vår 5,5mpnaders å hade ersättning med oss i handbagaget. Var inga som helst problem, när de fråga om vätskor sa jag att vi hade ersättning å så var det inget mer med det. På Arlanda dock fick vi bara ta upp den å lägga bredvid väskan när de skulle röngtas.
    Vi hade med drickfärdig ersättn. på tetra, som går att dricka rumstempererad, det finns väl välling på tetra oxå .......??! Men nu vill ju inte alla Bebbar äta rumstemp. mat....

Svar på tråden Välling som handbagage?