• blirmamma2012

ingen graviditet här, inte!

Jag och min sambo skulle sååå gärna vilja bli föräldrar...men det verkar inte fungera, vi har försökt i snart 2 år men ingen graviditet =( Min sambo verkar inte ta det så illa, men JAG...så fort mensen kommer, kommer tårarna, ilskan men framför allt besvikelsen...varför kan inte jag få bli gravid...ALLA andra kan ju (känns det som, vet att det inte är så)
    När man är på stan ser man stora magar överallt!! Jag blir så ledsen...vill så gärna bli MAMMA!!!!

• Svar på tråden ingen graviditet här, inte!
  • Leiben

här passar jag in. jag Vi har försökt sen nov -05 och det är inte lika länge som du. Ändå känns det grymt svårt, speciellt vissa dagar. Alla i min omgivning är fn gravida eller har bebisar. Visst är jag uppriktigt glad för dem men det gör att man längtar ännu mer och tänker på det mer.

• Yla

Känner med dig!
    Läs min pres. orkar inte skriva allt...
    Tycker oxå att alla går med magarna i vägen... barvagnar rullar och bebisar gråter..
    Och den där förbaskade mensen kommer som ett skott varje månad...
    Men nån gång så ska det väl bli våran tur....

• Leiben

Yla: Läste din presentation. VAd jobbigt det måste var aför dig och för er. När man inseminerar måste man ju liksom hoppas ännu mer än när man bara vanligt prickar in äl. Och då måste man ju bli extra superbesviken när mensen kommer.

• blirmamma2012

Leiben: Nej jag har inte velat...Har läkarskräck och är rädd för att få ett svar som jag inte vill ha!! (Vet att jag är feg)
    Men jag har sagt att händer inget innan sommaren så får vi kolla upp det!

• Mumle

Tjejer, jag vill tipsa er om att söka hjälp! De flesta som är ofrivilligt barnlösa blir gravida med hjälp på traven. Jag satt i er situation för inte så länge sen och grät och var bitter för mensen som man kunde ställa klockan efter var 28.e dag. Alla vänner och bekanta fick både andra och tredje barnet. I vårt fall hade vi problem med att avla fram ett syskon (det första gick hur lätt som helst). Efter 2 år av piller, vätskor, prover och ultraljud gav vi upp och betlaade 40.000 spänn för IVF, det lyckades på andra försöket och jag är nu i vecka 22 och min tös ska få en lillebror i början av juni. Vi har även 3 nedfrysta embryon i ett kylskåp i Falun om vi vill försöka igen och det inte lyckas. Vägen till ett barn är inte alltid den raka, ibland måste man ut där och hjälpa till lite. Lycka till alla!

• Mojnse6

Yla: Jag var inne och läste på din press, måste säga att jag känner igen mig! Jag har oxå använt puregon sprutor denna cykel och insemination. Tyvärr så verkar min mens dyka upp även den här gången. Tänkte passa på och fråga om du fått några biverkningar av Puregonet? Hoppas det funkar den här gången för dig!

Svar på tråden ingen graviditet här, inte!