Spjälskydd till vagga?
Vi har fått en jättefin vagga, men nu hittar vi varken madrass eller spjälskydd som passar. har någon tips om vart man kan få tag på det?
Vi har fått en jättefin vagga, men nu hittar vi varken madrass eller spjälskydd som passar. har någon tips om vart man kan få tag på det?
Jag undrar om samma sak ang. spjälskydd. Madrass hittade vi men vi fick klippa till den.
Vad har du för vagga?
ja madrass går ju att klippa till. har letat som sjutton efter spjälskydd!!
Jag har köpt en vagga men spjälskydd och madrass hittade jag i samma butik.
det är en vagga som ser ut som en spjälsäng fast den har mindre mått än en vanlig spjälsäng. vi har fått den begagnad så jag vet inte vart den är köpt.
Vi måttbeställde madrassen & spjälskyddet fixade dom också fram.
Kanske Nicole troll vaggan som jag har i mitt galleri?
något liknade, inte exakt lika men samma ide. fina grejer ni hade!
Jag hoppas du hittar något till slut,det är inte lätt i babydjungeln.Tack =)
hahaa nä det är ju inte det :) tack ska ni ha
Sydde eget, blev superfint.. köpte skumgummi på färgaffären, 2 cm tjock och den låg på 2 m rulle..koste 100 kr sen köpte jag lakanstyg i vitt på ikea 99 kr, fick skarva skumgummit lite men resultatet blev jättefint, har det till vagga.
tack för alla tips!! Tror att jag ska försöka mig på att sy ett eget om jag misslyckas så var ju 1klass.se/E-handel/ en superbra sida. Tack ska ni ha
Men är det för högt för vaggan eller? För många spjälskydd är ju sydda långa och raka (och inte runda) så man kan knyta fast dom "omlott" ifall dom är för långa.
jag sydde fast kardborreband i spjälskyddet och fäste det andra självhäftande motparten i vaggan, sitter superbra! finns att köpa i textilaffärer! Om spjäskyddet är för lång för vaggan så lägg det bara omlott o fotänden!
Jag använde ikeas spjälskydd även till vaggan, det blev dubbelt uppe vid huvudet ,men det fungerade bra - sen kunde vi ju använda samma spjälskydd även till sängen.
Madrassen klippte vi till av en madrass till en spjällsäng.
Mycket bra tips ni har! vi får nog klippa o sy lite :) men det med karborband var ju bra. Vaggan fins på bild på min sida.
Första klass finns för jag fick fel när jag skulle ha till spjälsäng