spetsfot
Någon som fött ett barn ned spets fot? hur gick det sen?
Någon som fött ett barn ned spets fot? hur gick det sen?
Det har jag aldrig hört talas om.
Vad är de?
Det är nog en slags klumpfot va??
TEsta och se om du kan söka på "Gullefötterna" här på FL... ![]()
Hej.
www.viggeviking.se eller om det kanske är .nu
Han har flera "skador" men bl a spetsfot har jag för mig.
Tack brudar
På min son upptäcktes spetsfoten när han bar 10 månader..
Vi påpekade att han alltid stod på tå med höger foten...
Vi fick en remiss till neurologen på ks...via dom så fick rasmus sin operation, dom förlängde hans hälsena med 7,5 cm..sedan fick han gå gipsad i 8 veckor och efter det olika skenor för att få foten i rätt läge samt sjukgymnastik..
Nu vid 7 år ålder fick han göra om den för att han tyvärr fick tillbaka sin spetsfot samt att dom även förlängde tåsenorna.. samma prosidur igen..
Har varit med om detta flera gånger..så vill du veta nåt så fråga på bara..
Vår lille son föddes med klubbfot...vänster fot gick väldigt mycket inåt samt så hade inte hälbenet kommit ner i hälsäcken å pga det så hade han spetsfot oxå.Men nu 3 månader senare gjorde vi en operation med hälsenan...den klipptes av å nu ser foten precis likadan som höger.1½ dygn gammal vart han gipsad i 5 v för att fixa till den snea foten sen vart det specialskor på skena i 1½ månad men när vi inte märkte att nåt vart bättre ang spetsfoten, hälbenet kom aldrig ner i hälsäcken så gjorde vi operation å nu är det skor på skena i 8-12v dygnet runt sen nattetid fram till han e ca 3 år. Ortopeden trodde att spetsfoten skulle fixa till sig under 1½ månad vi hade första skorna å därför gjorde dom ingen operation då...å det e jag rätt arg på...sjukvården e ju som den e har det ju nu bevisats.Ena läkare säger så å en annan så.Men nu går det framåt iaf å d e vi glada för.Nu är det bara å se frammåt.
Kram å hej
Jag föddes med klump, spets och droppfot- för 22 år sedan! Jag har kunnat vara med på all idrott i skolan, t o m vunnit skolmästerskap i höjdhopp och kommit två på 60 m!
Ingen har någonsin märkt av mitt medfödda handikapp om jag inte själv påpekat det, inte ens läkare! För de har verkligen lyckats med att skapa en fot som vid första anblicken ser ut som vilken fot som helst.
Dock har jag vid vissa tillfällen väldigt ont i foten och när det smärtan blir konstant och alltför smärtsam kommer man att steloperera foten.
Nu är vi 22 år framåt i tiden och jag är säker på att allt är ännu bättre nu!