• Dammsugaren

Resa med Nazar till Turkiet?

Skulle vilja veta om någon har erfarenhet av Nazars resor till Turkiet? Vi har tittat på lyx-hotellen Pegasus Royal och Pegasus World och vill gärna veta vad ni tyckte om standard, all-inclusive maten, bad och bemötande...
    Att tillägga är att vi åker med två barn, 3 och 5 år gamla!

Tack på förhand!

/E

• Svar på tråden Resa med Nazar till Turkiet?
  • roha

Vi va på Royal (tror jag) för 1,5 år sen.
    Blev jättenöjda me mat o så, men väldigt besvikna på personalen.
    Nästan ingenav dom kunde prata engelska. Det va bara tyska för hela slanten, o jag kan ingen tyska.
    Men annars va det helt okej.
    Nu hade vi inga barn me oss, emn dom barnen som va där verkade ha kul i alla fall.

Alla dagar ska va som en fest.....men vem orkar va bakis hela tiden???
  • Zazziz

Håller med roha... har också vart på Royal och det där med att personalen bara kunde prata tyska var inte så kul. Skrev annars lite om vår resa i ett annat inlägg för några dagar sen...

• Zazziz

Kopierar mitt inlägg därifrån:

Jag har vart på Pegasos Royal i Incekum och det var helt OK. Bekvämt att kunna gå och ta mat, fika och dricka när man ville. Poolområdet var ju helt fantastiskt men rutchkanorna var bara öppna några timmar om dagen (minns inte riktigt men jag tror det var två timmar på förmiddagen och två på eftermiddagen...) Vattnet i poolerna kunde gärna fått vara lite varmare också, men vi var där i oktober så säsongen närmade ju sitt slut! Stranden som lån precis neranför hotellet var jättefin!
    Det är enorma vackert utsmyckade middagsbufféer, men när man kollade närmare så var det inte så många olika varmrätter t.ex. Jag saknade den äkta turkiska maten som jag var van med sen tidigare Turkietbesök, så vi åt ute på "riktiga" restauranger några gånger också.
    På hotellet anordnades en del aktiviteter, ex. barnklubb och vattenaktiviteter, men allting var på tyska. Dom flesta i personalen kunde bara prata tyska och förstod inte ett ord engelska, det tycker jag var det stora minuset!
    Så, ja det var en trevlig semester men jag föredrar nog ändå att bo på ett vanligt hotell och känna lite mer av det äkta Turkiet!

• bibo

Har bokat en resa till pegasos world med nazar i juni, tyckte priset var skapligt för en familj med två vuxna och två barn(3 år och 7 månader)
    Var på mallorca förra året och det är ju svindyrt där, glass och allt vad det heter! Träffade en familj som hade varit i turkiet med nazar året innan, och de ångrade att de inte åkte dit igen istället för mallorca, eftersom det är så dyrt med mat och allt,och packat på stränderna.
    Så nu tänkte vi pröva turkiet med allinclusive, har aldrig vart där, brukar bli grekland annars!

• roha
    bibo skrev 2007-01-10 10:04:57 följande:
    Har bokat en resa till pegasos world med nazar i juni, tyckte priset var skapligt för en familj med två vuxna och två barn(3 år och 7 månader)Var på mallorca förra året och det är ju svindyrt där, glass och allt vad det heter! Träffade en familj som hade varit i turkiet med nazar året innan, och de ångrade att de inte åkte dit igen istället för mallorca, eftersom det är så dyrt med mat och allt,och packat på stränderna.Så nu tänkte vi pröva turkiet med allinclusive, har aldrig vart där, brukar bli grekland annars!
    akta er för glassen bara. Vi blev jättedåliga båda två av deras "mjukglass"
  • småtrollungar

Hej, har bokat en resa dit, i juni. Så jag läser nyfiket alla inlägg.

Svar på tråden Resa med Nazar till Turkiet?