• Tessa17

Vad göra åt svaga naglar?

Hej! Mina naglar splittras ooch bryts,Vad kan man göra för att få fina starka naglar?Tack för hjälpen.

• Svar på tråden Vad göra åt svaga naglar?
  • AnnaGBG

Trind nail repair är jättebra!

• Tessa17

Hej! AnnaGBG Var köper man den,hur mycket kostar den, och hur ofta skall man använda den ? Tack för hjälpen

• vildamamma

finns nagelförstärkare å köpa.
    har själv svaga naglar å ett tips jag fått är att man skall klippa dom å inte fila.
    har ej provat de än.
    ha genomskinligt nagellack på så skyddar du dom en del.
    å filar du som, använd glasfil - helt suverän!!

• Mamma Ia

Sally Hansens produkter är jättebra! De kan du köpa på Åhléns, Kick's eller på ICA Maxi.
    Jag har också provat Trind nail repair, men det funkade inte för mig... Man måste följa instruktionerna på den otroligt noga också, det får man inte missa!

• Helgona
    Mamma Ia skrev 2007-01-10 09:05:46 följande:
    Sally Hansens produkter är jättebra! De kan du köpa på Åhléns, Kick's eller på ICA Maxi.  Man måste följa instruktionerna på den otroligt noga också, det får man inte missa!
    Absolut bäst!
    Jag provade, tyckte det var ett rimligt pris. och det funkar!
    Mina naglar har alltid skivat sig, brutiits av osv.
    Nu är de långa o jättehårda! helt underbart! Har köpt nageförstärkaren o ett nagellack över.
    Man ska måla med förstärkaren o sedan med nagellacket. o göra detta varannan dag eller var tredje....Funkar absolut!
    CARPE DIEM
  • L E A

helgona - men nageln kommer växer ju ut - så detta är något som man måste hålla på med hela tiden. slutar man så blir naglarna svaga igen ?

• AnnaGBG

Mamma Ia-- Det är ju en "kur" på 2 veckor eller vad det är då man ska ta på nytt varje dag. Men när man väl överlevt den så kan man ju använda den som vanligt underlack ( eller bara som den är ) och då är det ju inte så krångligt.

• Mamma Ia

AnnaGBG: Japp, jag körde den kuren, men tyvärr hjälpte det inte mina naglar alls! Och jag ville bara tala om att man ska vara noga med att följa den där kuren, eftersom det stod så noggranna instruktioner på förpackningen.
    Nej, Sally Hansens produkter verkar passa mina naglar perfekt, så de har jag fortsatt använda. Alla märken kan ju inte passa alla !

• AnnaGBG

Mamma Ia-- Sant. Men egentligen är mitt bästa "tips" att bli gravid, för jag har haft skitsnygga naglar under graviditeterna

• Pernillis

Aco Nagelstärkare kan jag rekomendera!!

• idalo

Har man sköra naglar som splittras och bryts beror det nog på att dina naglar är fuktfattiga, att då köpa Trind hjälper bara problemet kortsiktigt eftersom trind inte tillför naglen någon fukt, mitt tips är att köpa OPIs nagelolja till att börja med sen kan man köpa något stärkande. Annars när du slutar med Trind eller Sally Hansen kommer naglarna att falla i bitar igen.

• idalo

Har man sköra naglar som splittras och bryts beror det nog på att dina naglar är fuktfattiga, att då köpa Trind hjälper bara problemet kortsiktigt eftersom trind inte tillför naglen någon fukt, mitt tips är att köpa OPIs nagelolja till att börja med sen kan man köpa något stärkande. Annars när du slutar med Trind eller Sally Hansen kommer naglarna att falla i bitar igen.

• Minna07

ptoa: Handskar hjälper nog inte mot något med fött

• johannaringer

"Stopp och Väx" är jättebra! det är ett medel som man penslar på om man biter på naglarna (smakar päck), men det gör också naglarna superhårda.

• AnnaGBG

Ja, just det... Jag har Solar oil som jag tar på 2 ggr om dagen.

• zoomzoom

Jag slutade helt med nagellack/förstärkare och naglarna blev mycket bättre! De är starka och bryts/delas aldrig nu för tiden!

• Tessa17

Hej,men är det inte så att starka naglar kommer innifrån,att det beror på tillskot av vitaminer och mineraler men vilka?

Svar på tråden Vad göra åt svaga naglar?