Hur säger man upp sig?
Har alldrig sagt upp mig, och om jag nu skulle bli erbjuden ett jobb, säg inom 1-2 månader, hur går jag till väga då?
och hur gör man det snyggt och profficionellt.?
Har alldrig sagt upp mig, och om jag nu skulle bli erbjuden ett jobb, säg inom 1-2 månader, hur går jag till väga då?
och hur gör man det snyggt och profficionellt.?
Jag gick in till chefen och berättade precis som det var.
Här i England så måste man säga upp sig skriftligt, allstå genom ett brev. På så sätt så har man "bevis" på att man sagt upp sig den dage och vet viken dag man kan sluta, räkna ut uppsägningstiden.
Tycker att dett brev är formellt och proffsigt. Du kan ju lämna över brevet personligen och förklara vad det handlar om.
O, det verkar rimligt,
man går här å längtar ut till annat arbete och har sökt massor av jobb i 1 års tid nu.. så tänkte bara fråga om man nu skulle få ett jobb hur man gör..
Jag tycker också att det är bäst att göra det skriftligen. Glöm inte att sätta datum. Gå sedan till din chef och tala om att du vill säga upp dig och be din chef att skriva under pappret. Om det blir någon tvist om t ex uppsägningstid så har du ju svart på vitt att han tagit del av din uppsägning.
Lycka till!
Skriftligt gäller nog även här. Det ska helst vara skrivet för hand och underskrivet. De kan bara stå tex:
Härmed säger jag ..(namn och personnummer).. upp mig från ..(företagets namn).. på grund av ..(orsak).. Då jag har..(antal månaders/veckors).. uppsägningstid blir min sista arbetsdag den ..(datum)..
......(underskrift.......
(textat namn)
Hoppas du förstod mitt exempel.
Jag kan göra det tydligare
2007-01-10
Härmed säger jag Anna Andersson 700512-2541 upp mig från Skovision AB på grund av studier. Då jag har en månads uppsägningstid blir min sista arbetsdag 2007-02-10.
(underskrift)
Anna Andersson