Skylt "Kör sakta - lekande barn"
Någon som vet vart man köper sådan skylt? Finns de att beställa på internet?
Någon som vet vart man köper sådan skylt? Finns de att beställa på internet?
Kolla på www.levandebarn.se
De har jättefina skyltar, men de är lite dyra. De med reflex är super - syns verkligen bra!
Kolla om du får sätta upp den för kommun om du inte sätter den på din tomt.Innan du lägger ut pengar(det beror kanske på hur man bor)
Tack! Jag var inne och tittade på hemsidan och det var inte direkt jättebilliga, men det kan det vara värt ändå. Vi bor på landet och här kör vissa fort....
Vi på vår gata har gått ihop och köpt såna skyltar och satt upp.
Jag tror att de som köpte skyltarna köpte dem på typ Biltema eller nått sånt.
Kan höra med dem vart de köpte skyltarna om du vill.
Amanda: Ja tack, kolla gärna med dem vart de har köpt dem, om det är Biltema eller så. Fråga gärna också vad de kostar. Tack på förhand.
Kolla även på www.blinkfyrar.se/
Här kan man köpa en massa skyltar och säkerligen även en sådan som säger till att det finns barn.
Nu har jag frågat grannarna som köpte våra skyltar och de har köpt dem på Micro och de kostade 79 kr/st.
www.micro.se/index.asp%3A//www.micro.se/template/produkter.asp%3Fitemid%3D39268
Finns en lekande barn skylt på Clas Ohlsson, med reflex i, för 149 kr.
jag tror att kommunen kan fixa... man måste ju ha tillstånd för att få sätta upp skyltar... =)
Jag såg en jättefin sån som va hemmagjord
Vilda barn och tama djur!
I en varningstriangel
på vår gata så satt kumunen upp en efter vi hade ringt och sagt till och det tog inte många dagar och kostade inget. samma på sommaren så fick vi blommlådor att sätta ut men vi får stå för blommorna och vattna de själva men de kostar inte mycket om man delar på de bland grannarna
prata med kommunen innan ni lägger ut pengarna själva! ofta står dom för sånt.