Köttfärs(sås) och potatismos?
Enligt maken ska det finnas någon form av gratäng man kan göra med potatismos och köttfärs eller köttfärsås. nån som har något recept på det eller har han drömt ihop det? :)
Enligt maken ska det finnas någon form av gratäng man kan göra med potatismos och köttfärs eller köttfärsås. nån som har något recept på det eller har han drömt ihop det? :)
vi brukar göra en gratäng med köttfärs i botten, frysta grönsaker på och sen potatismos. In i ugnen och jättegott! Har dock inte exakta receptet här och nu, men ville bara säga att det finns :)
Shepherd´s pie , googla på det.
Min syster gör det ofta jättegott! tyvärr har jag inte receptet, men vet att hon har köttfärs, gorgonzola och mos. blandar i gorgonzolan i köttfärsen och sen mos över
Sheppards pie eller cottage pie brukar jag laga.
Jag bryner köttfärs och lök. Häller på lite bujong eller kalv fond (brukar hälla på "gravy" men det finns nog bara i England).
Man kan även ha riven morot om man vill ha cottage pie.
På med mos och lite riven ost. In i ugnen tills osten och moset fått färg. Servera med ärtor och kokta morötter. Mycket Brittiskt
Mums!
Jag brukade göra med potatismos, köttfärs och bearnaissås när jag var köttätare. Mums
Kanske ska testa med quornfärs...
låter som sheeperdspie (osäker på stavning) skotsk maträtt
googlade lite och hittade ett recept som lät gott.
tack för alla svar :)
Vi säger fåraherdepaj!