• lillajessica

barn stol i köket?

hej undrarnär man bör köpa en barnstol till köket och att man ska börga sätta sin bebis där??

• Svar på tråden barn stol i köket?
  • softmamma

Barn skall inte sitta i sådan stolar förrens de kan sitta själva och orkar att hålla uppe ryggen själva.

• LillFanny

Vi köpte när Fanny var nästan 5 månader och kunde sitta med stöd. Men hon sitter inte jättelånga stunder där ännu och vi har fortfarande ett litet stöd i ryggen.

• Marty1980

Vi har en från ikea en sån vit i plast kommer inte ihåg vad den heter och Olle började sitta i den när han var 4 månader med stöd av ltie filtar. Vi har även en tripp-trapp stol och den är han för liten för ännu eftersom han inte sitter riktigt stadigt ännu.

• Mysigt

Antilop från Ikea är toppen, helst med bord till! Föredrar den framför vår stokke

• lillajessica

ok så man kan börga sätta dom korta stunder vid 4 månaders ålder med stöd av filtar?

• Anderman

Vi planerar oxå att köpa IKEA. Alla rekomenderar den...

• Systerjane

Båda barnen har suttit i matsol från 4 mån, korta stunder och "uppallade" med handdukar. Bytte i dagarna ut vår Hokuspokus mot en Antilop eftersom vår gamla stol var helt omöjlig att hålla ren.

• susanna82

Mina barn har börjat sitta efter dom blivit 5 månader, kortare stunder. Men det beror ju på hur stadiga dom är!

• lillajessica

och tack för alla bra svar. måste då alltså spara pengar nu så jag kan köpa en stol om ca en månad.

• Marty1980

Ikeas kostar 200 kr inkl. bord och uppblåsbar dyna så det är ju billigt tycker jag i alla fall! Lycka till!

• Mysigt

Min lille kille började sitta i stolen vid ca 4 månader, men han var stadig så gå på din känsla!

Svar på tråden barn stol i köket?