• Cdot

Ni som har en amerikansk "partner"...

som bor i Sverige "pga" ert förhållande...Hur trivs han/hon?

Min pojkvän har bott i Sverige drygt 3 år och han är inte lycklig här...kort sagt. Det faktum att han inte haft möjlighet att åka till USA tillräckligt ofta har naturligtvis gjort hans hemlängtan värre. Han saknar verkligen hans "people" och hans kultur i allmänhet. Jag kan verkligen förstå honom. Jag mår så dåligt över detta, och vi kan ju inte bara dra över till USA huxflux eftersom vi har vårt "liv" här.

Jag orkar inte gå in på allt som han ogillar, listan är så lång

Anyway, nån fler som har en less amerikan där hemma?

• Svar på tråden Ni som har en amerikansk "partner"...
  • KimberlysMamma

har en amerikan här hemma,men som tur e ingen less en :) Hoppas att d kan ordna sig...

(¯`°?.¸ ღ Stolt mamma till Kimberlyღ ¸.?°´¯)
  • Mrs Moneybags

Kanske kan ni göra en mer långsiktig plan att flytta till USA? Det kanske kan få upp humöret på honom? Om han har bott här i 4 år kanske du kan bo i USA ett tag?
    Min kille är också amerikan, men han vill absolut inte flytta tillbaka.

• Cdot

Jo det är meningen att vi ska flytta till USA i framtiden...vi får se vad som händer. Jag skulle inte lämna mitt jobb och bostadsrätt om inte vi har en liknande trygg situation där dock = Han måste isåfall ha ett relativt bra jobb där för att vi ska ha råd att flytta dit.

Vi får se hur framtiden blir

• Sophisticated

HEEJ.. OM jag e glad att jag hittade ditt inlagg. Min man e fran Toronto- Kanada. och han VANTRIVS har. han alskar Sverige i form av naturen o maten o allt annat. Men manniskor har ar ju sa annorlunda! Vet hur jobbigt du har det, jag har daligt samvete for att han va tvungen att flytta hit.. Vi planerar att flytta utomlans om ca 3 ar nar han fatt sitt medborgarskap. Men 3 ar kanns som en evighet.

• Sophisticated

HEEJ.. OM jag e glad att jag hittade ditt inlagg. Min man e fran Toronto- Kanada. och han VANTRIVS har. han alskar Sverige i form av naturen o maten o allt annat. Men manniskor har ar ju sa annorlunda! Vet hur jobbigt du har det, jag har daligt samvete for att han va tvungen att flytta hit.. Vi planerar att flytta utomlans om ca 3 ar nar han fatt sitt medborgarskap. Men 3 ar kanns som en evighet.

• HeddaBigBum

en till här... min man är från USA och vill också flytta hem. Skitjobbigt och svårt, särskilt när man har barn!

• Cdot

Åhh Tack till både Sophisticated & Hedda
    Det var skönt att höra att det inte bara är min pojkvän som har hemlängtan...Jag förstår att barn gör det hela ännu mer komplicerat, vi vill egentligen ha barn men senast igår sa han "Gud va jag är glad att vi åtmistone inte har barn..då skulle vi var ännu mer låsta"

Det är ju sant men deprimerande att höra!

Kram på er!

• mayasmama

min man e inte från usa men bor i sverige enbart för vår skull och skulle helst av allt flytta tillbaka till sitt hemland, han kallar sverige för "a beautiful hell"  han har bott här i 7 år nu och det börjar väl bli bättre men han kommer nog aldrig sluta hoppas att vi flyttar ..

• Pistou

Finns det inte amerikanska organisationer eller föreningar genom vilka din man kan träffa andra amerikaner? Visst, det kan kännas lite krystat, för man trivs ju inte automatiskt med andra personer bara för att de är landsmän. Men det kan kanske vara skönt att prata med andra i liknande situation. Här i Frankrike träffar jag regelbundet andra svenska mammor och det känns jätteviktigt för mig. Jag hittade två siter, men det finns säkert fler...

http://www.amerikanska.com/
    http://groups.msn.com/AmericansinSweden

Svar på tråden Ni som har en amerikansk "partner"...