• Golddigga

barnkläder med luva

jag och min mamma tycker olika när det gäller barnkläder med luva. Hon tycker att det är så bökigt och knöligt att det är ingen idé att köpa. Och att jag kommer ångra dom köpen

men jag tycker oftast att dom kläderna snyggast och så knöligt blir det väl inte? När man lägger han ner så kan man väl sätta på honom luvan? Eller?

Vad tycker ni?

MED eller UTAN luva?

• Svar på tråden barnkläder med luva
  • Crazy Baby

Luva är ganska bökigt när de är små och ligger mestadels! Inne är det inget skönt att ha luva på sig, det blir för varmt! Men det är bra när man går ut och lilla mössan inte sitter kvar på huvudet!

• TooTicki83

Jag håller definitivt med din mor! Jag tyckte oxå att det var så snyggt, blev så glad när vi fick jätte många tröjor till min första pojke...men så irriterande, dom är bara i vägen!!! Mammor har alltid rätt :)

• pattisza

UTAN!! Knöggligt och obekvämt, speciellt när de är jättesmå, praktiskt ibland när de blir större.

• Enterprise

Om inte kragen på jacken/overallen är alltför hög eller "stor" kan ju huvan även vara utanpå. Är det kallt eller blåsigt kan ju huvan dessutom vara som en extra mössa.

Jag tycker också att det är snyggt med huva, men när barnet börjar kunna röra på sig får man vara uppmärksam så att inte huvan fastnar i något - alternativt ha en huva som lätt ramlar av.

• Änglatuss

Luvan är bara ivägen tycker jag under ytterkläder det blir knöligt och bökigt men ofast får hon ha den utanpå. Tösen är 9 månader, ofast iaf på dom kläder jag köpt så går luvan att  tas bort med vanlig knäppning!

• Golddigga

ok men kanske det räcker att ha byxor och body på sin inomhus? Och så tar man på luvtröjan när man ska ut?

• Barn nr2

Jag håller med de andra och din mamma, det är knöligt och irriterande med luva på kläderna. Jag fattar inte varför så mycket barnkläder tillverkas med luva.

• LillaMalin
    Utan!

Jag tyckte det blev mycket och knöligt att även ha luvan på huvudet.
    Mössa, huva och luva Fundersam

Men alla tycker olika så om jag var du skulle jag köpa nån med och nån utan och sen prova och se
  • mludvigs

Jag tycker det är kanon-snyggt med luva men ganska opraktiskt när de är små och ligger mest och ganska farligt när de är större eftersom luvan kan fastna i saker när de leker.

• mrskensington

Om barnet börjat kräla kanske luvan kan fastna någonstans=stryprisk, tänker jag och undviker därför luva på innekläder.

• Jag o mina killar

Blä för luva.... Tycker tuvärr att dom flesta snygga tröjor har luva nu men det är ju så jäkla opraktiskt och knöligt när killen ligger på golvet..

(¯`°?.¸ ღ Stolt mamma till Emilღ ¸.?°´¯)
  • Golddigga

hmm...ok..jag ger mig...kanske får säga till blivande mormor att det är ok att hon köper lite sparkdräkter...

• Stargirl

UTAN luva. Jag har en kofta med luva men annars undviker jag luvor tills barnen kan sitta själva. Det blir knöligt tycker jag,

Gravid i vecka 34
Svar på tråden barnkläder med luva