• Sussannek

Gul och slemmig avföring

De ringde från Förskolan idag och sa att Kasper bajsat 4 gånger, att det var löst, gulaktigt och aldeles slemmigt...

Han har varit pigg, ätit bra och de kan inte se att han är påverkad av det.
    Men ville att vi skulle hämta honom.

Nu till frågan...
    Vad är det som kan göra att hans mage blir så?

Kasper är 13 månader, äter all sorts mat, inte visat tecken på allergier, och inte varit sjuk i övrigt.

Någon som har någon ide?

• Svar på tråden Gul och slemmig avföring
  • Sofia Sde

Förkylning? Det kan sätta sig i magen när man är barn och då kan avföringen bli "trådig".

• Shaarp

Jag puffar undrar oxå. Min son har varit precis likadan sen igår då vi hämtade honom på förskolan. Han är pigg & äter som vanligt. Idag har han bajsat typ 7 gr redan, gult & slemmigt.

• Lillbulan05

Diarré? maginfluensa?

• Anna m Hampus och liten i magen

Jag skulle oxå gissa på förkylning, min Hampus kan bli sådär när han blir förkyld, även om han inte är snuvig osv. Brukar liksom sätta sig där =)

• Shaarp

Han har ju inte ont i magen, men det kanske är förkylning då. Hoppas det blir bättre snart.

• kristallen

Så brukar min son va och då är han förkyld!  Efter nån dag så kommer det lite snor i näsan.

Alexander&Kristoffer ska få ett syskon BF 23maj!!!
  • brantan

Precis så är min 21-månaders dotter också, bajsar gult och löst flera gånger om dagen. Har gjort det i 5 dagar nu, inga andra symptom. Någon som vet nåt?

• Shaarp

Sussannek hur går det för er någon förbättring??

• Bengalan

vabligt att småttingar får magvirus, alltså en lättare magsjuka(smittsam, så därför vill dagispersonalen inte ha honom där)som enbart yttrar sig som lös avföring. Ge morotspure från burk så inte magen tar för mycket stryk, krya på honom Kan hålla på rätt länge utan att det är nån fara. Allmäntillståndet är det viktigaste att hålla koll på.

• Sussannek

Idag har Kasper bara bajsat 2 gånger och det är inte så slemmig längre.
    Nu har hans nästa därimot öppnat sin kran och det bara rinner och rinner snor.

Så vi tror på linjen att det var en förkylning som satt sig i magen och nu även blossat upp i näsan...

Han är lite kinkig och vill gärna sitta i knät men annars är han som vanligt...

Tack för att svar

Svar på tråden Gul och slemmig avföring