• Whilma1

Åka till USA i april hur firar dom påsk??

Vi ska åka å hälsa på en kompis i L.A i april men hur firar dom påsk tro? Ska vara borta ca 12 dgr och vill då inte ha en massa "röda" dgr då allt är stängt när man väl kommer iväg för det var 12 år sen sist jag var där....
    Mvh Linda

• Svar på tråden Åka till USA i april hur firar dom påsk??
  • LittleJunia

Vi planerar också att åka till USA över påsk och jag pratade med en kompis där borta och hon sa att de inte hade några ledigheter där i samband med påsk. Det borde innebära att även affärer är öppna, eller hur?!

• Whilma1

Det låter som att affärer är öppna då kanon . Skulle ha ringt kompisen där över idag men sov lite länge... Vart har ni planerat å åka? Hon bor i LA så det blir runt där och så ska vi flyga upp till San francisco är tänkt. Har aldrig sett alcatraz skulle så gärna vilja se det.Hur gör ni med bil? Ska man hyra från sverige innan eller när man kommer över tro. Sist kunde vi låna hennes bil men var då lite låsta för hon jobbade nu tänkte vi hyra under hela vistelsen.

• LittleJunia

Vi kommer nog först åka till Washington DC (har varit aupauir där tidigare) sen kommer vi hyra bil och köra ner till Florida och hälsa på min sambos kompis där nere. Blir såå nice! Ang hyrbil vet jag faktiskt inte hur vi kommer att göra... vet inte vad som är bäst faktiskt. Det får nog sambo avgöra!

• ressiwresseB

Vi har inte sådana *roda* dagar i de mängder som man har i Sverige, men här är en lista över *National Holidays* (2007). Allt är inet stängt som här, men folks arbetet och bankerna kan påverkas.

Federal Legal Holidays 2007
    ? January 1, 2007: New Year's Day [Jan. 1 every year]
    ? January 2, 2007: national day of mourning, Gerald R. Ford
    ? January 15, 2007: Martin Luther King Day [3rd monday in Jan]
    ? February 19, 2007: Presidents Day (observed) [3rd monday in Feb]
    note: Presidents Day is also Washington's Birthday (observed)
    ? May 28, 2007: Memorial Day (observed) [last monday in May]
    ? July 4, 2007: Independence Day [July 4 every year]
    ? September 3, 2007: Labor Day [1st monday in Sept]
    ? October 8, 2007: Columbus Day (observed) [2nd monday in Oct]
    ? November 11, 2007: Veterans' Day [Nov. 11 every year]
    ? November 22, 2007: Thanksgiving Day [4th thursday in Nov]
    ? December 25, 2007: Christmas Day [Dec. 25 every year

• Thea Engla

Senast jag var där över påsken, 2006, så var allting öppet som vanligt förutom påskdagen. Då var det stängt överallt, tom i köpcentrum. Det var i NY

• Whilma1

Tack det bådar gott nu är det bara hoppas man får ledigt... sambon är klar men nu är det jag och mamma (barnvakt ) kvar å vi jobbar på samma ställe + att det är påsk ....

• KarinN80

Vi var i Florida över påsk förra året o märkte inte av de nått speciellt. Vi åker i år igen o har bokat hyrbil genom Fritidsresor, flygbiljetterna har vi köpt på ticket o hotellet har vi bokat själva. Förra året bokade vi hyrbilen genom fritidsresor oxå men då var de Resia som sa att de var de billigaste alternativet. Så nu har vi jämfört med de stora bolagen som Alamo, Hertz, Avis o då var Fritidsresor billigast.

Svar på tråden Åka till USA i april hur firar dom påsk??