• Anonym (så arg)

så arg, ledsen o sur hela tiden....

...varför? Vill inte vara så här. Är gravid v 25 o så arg , irriterad, frusrerad o allmänt j-vla sur. Orkar inte med mig själv. Vill bara fräsa åt allt o alla o gråta. Är otrevlig mot folk på jobbet, mot mina vänner osv. Risken är väl att jag förstört alla mina relationer innan bebben kommer. Är inte det minsta glad över o vänta barn heller. mest rädd o orolig.
    Ingen o prata med heller, känns som ingen förstår el tar mig på allvar, bara säger - jo men det är SÅÅÅ roligt o va mamma, det ska du se att du med tycker. Alla bara bara slätar över att jag har ångest, mår dåligt o hatar hela världen, tror de jag skojar eller!!!!!!!!!!!!!!
    Finns det någon mer som känt så under graviditeten o har lite tröst el råd att ge?

• Svar på tråden så arg, ledsen o sur hela tiden....
  • Anonym (så arg)

Eller som bara kan peppa lite i största allmänhet?

• Anna m Hampus och liten i magen

NÄr jag väntade faktiskt båda av mina barn så var jag sådär, jag hade världens humörsvängningar och var allmänt arg hela tiden kändes det som. Hormonerna i kroppen var verkligen helt upp o ner.
    När jag väntade min första var jag oxå jätteorolig hela tiden, tänkte hela tiden på allt som kunde gå snett osv. Därför hade jag lite svårt att vara glad för min graviditet. Det hela kändes väldigt overkligt.
    Med min tvåa så var jag kroniskt arg kändes det som, irreterade mig på allt o alla. Kände inte igen mig själv och då fick det mig att må ännu sämre. Hur jobbigt som helst.

Jag tror att när du väl har din bebis i famnen så kommer det att släppa, du kommer säkert att bli en jättebra mamma.
    Stor kram och lycka till med allt!

Anna m Hampus -03 och Malte -06

• gustafssons

vet precis vad du menar och känner! Jag fick gå och få hjälp av en psykolog på mvc för depression och de tankar jag hade. det har hjälpt mig, visst jag är inte bra än men jag ser mer fram emot det som ska komma :) Kram till dig

• Anonym

Jag kände också så där under graviditeten! Jag och alla andra trodde det berodde på hormonerna... Men det blev bara värre efter barnet kom. Visade sig vara en depression! Är inte bra ännu... Äter medicin och ska börja i samtalsterapi.

• Anonym (så arg)

Tack alla för stöd och för att ni delar med er! Skönt att höra man inte är helt ovanlig liksom......

Svar på tråden så arg, ledsen o sur hela tiden....