• AnnaGabrielle

Era måsten på julbordet?

Vi ska äta jullunch med svärmor och hon gillar mammascan Så jag tänker helt enkelt ta med mig det jag inte kan var utan på julbordet;
    Pappas köttbullar, mammas goa sillröra, hemgjord senap, hembakat tunnbröd mm.
    Vad kan du INTE vara utan på julbordet? *nyfiken*

• Svar på tråden Era måsten på julbordet?
  • Tingilya

Skinkan, rödbetssallad å köttbullar

• Tingilya

det e absoluta måsten !
    men som tur e brukar det finnas på de flesta julbord

• Annemone

Samma här, mammas goda sillröror!!!!!

• AnnaGabrielle

Åhh, Janssons hade jag glömt, det Måste jag ha! Jag passar på att äta ordentligt den här julen för i Februari blir det smalmat

• IsaCMoJs

Skinka och ris á la malta =)

• Dino78

Mormors köttbullar och revbensspjäll!
    Sen potatis och lite skinka (som helst ska vara gjord av pappa men det blir några dagar INNAN jul).
    Sen är jag nöjd. Och julmust till det!

• after eight

Rödkål, det är nog inte så många som är så förtjusta i rödkål som jag. Förra gången vi firade hos svärmor så hade hon inte rödkål, så i år ska jag ta med mig.

• Villes mamma

Till julen och maten hör skinka, kålrotslåda, potatislåda, morotslåda, rotsakslådan (FINNS RECEPT I MIN PRESENTATION), kokta ärter, rosolli med tillhörande ljusröd gräddsås, fisk i alla olika former... m.m. och ja, alla de här bör finnas vid MITT julbord. Annars är julen förstörd...

• myself

köttbullar!! för jag tycker typ inte om nått annat

• zabrinhe

Honungs marinerade revbensspjäll år ett jätte stort måste...mums.

• Lossan

Skinkan, hemmagjort senap, Jansson, hemmagjorda köttbullar...

• johandenver

Är det någon mer än jag som brukar blanda julmust och lättöl?
    Det blir någon slags svagdricka tror jag, väldigt mumsigt.
    Men bara till jul, aldrig annars.
    Det fungerar inte med mellanöl eller starköl, det blir fel smak.

• Tesie

Villes Mamma, ursäkta min "korkadhet" men vad är Rosolli med tillhörande ljusröd gräddsås?

• calcioaddict

Prinskorv!! Bra till barnen!

• joviti

Vi har inget vanligt julbord utan vi har alltid kalkon och potatis och sås, det skulle jag inte kunna vara utan.

• Villes mamma

Tesie---> Det är sallad gjord på kokta morötter, rödbeta och saltgurka, allt hackat i tärningar och sen hör det till en sås som är gjord på grädde som är lättuppvispad, lite, lite ättika, salt, socker och några droppar rödbetslag för att få den fina rosa färgen.

Hängde du med? Ser att det blev ganska rörigt skrivet. Ja, jo, slänger man ner lite sill i rosollin så blir det genast sillsallad.

Svar på tråden Era måsten på julbordet?