• Lobu

Vilka raser finns i min hund?

Min hund är en blandis, hon har amstaff i sig men hon har högre ben (mankhöjd ca 52cm) och hon har inte så kraftigt huvud det är mer långsmalt.

Vet inget om hennes bakgrund så är bara lite nyfiken på vad för raser som finns i henne!

Någon som har nån chansning?

Har lagt in olika bilder på henne i galleriet!

www.familjeliv.se/krypin/lobu/galleri.php

• Svar på tråden Vilka raser finns i min hund?
  • teijasmamma

har ingen aning om vad de kan va för ras i din vovve men måste bara säga att hon va ju bara så söt

• Destiny86

jag tycker det ser ut som dogo argentino eller grand danois . Hon är jättesöt!

• Gizmoh

pitbull brukar va lite högre

• LillaStollan

Ser man bara bakdelen kan man tro att hon är en ridgeback... Kollade på den bilden där hon står vänd åt höger.

• tomcar1

Hej !
    Håller med rottis77, påminner om en amstaff och terrier

• enlitenbitkaka

Igår träffade vi en tik som var en mix av staffordshire bullterrier och amerikansk bulldog och dem är väldigt lika....ung samma mankhöjd...(min hund är 56cm hög så jag kan jämföraa)

.?:*¨¨*:?. 7år av kärlek .?:*¨¨*:?.
  • Zocute

Tycker hon ser väldigt staffig ut.

Möjligtvis någon Parson russel terrier (om man tittar på bilden där hon tittar åt vänster så man ser kind/nacke), kanske boxer långt bak om man tittar på kroppen. Kanske en drever eller pointer har varit framme nånstans? Men det verkar lite osannolikt.

• Nifelheim

gizmoh: pitbull och amstaff är utseendemässigt samma ras, och nej det brukar snarare vara tvärtom att pitbulls är lägre eftersom det lämpar sig bättre i kampringen...

MIn hane är ganska lik din tik, han är också högre och smalare än amstaffen. i honom är det amstaff och boxer, men jag tycker det ser ut att vara ngn annan terrier också i din, men det är skitsvårt (för att inte säga omöjligt) att säga utifrån en bild ju.

• Lobu

tack för svaren, var bara lite nyfiken vet att jag aldrig kommer få veta!

hennes mamma eller pappa kanske var nån blandning så hon har kanske nåt lite i sig...annat än amstaff dvs

• Eaive

Guud så svårt. Men jag håller med Destiny86. Första rasen jag såg var Grand Danois över huvudet. 25% kanske. Men det går ju inte ihop med amstaff i storlek. Hon är definitivt inte "ren" amstaff iaf. Möjligtvis att hon har stövare i sig. Det är mer sannolikt.

• Calylite

ja kom att tänka på stövare med, påminner riktigt mycket om en stövare ja känner

• Snufserufs

Tänker också på någon av jakthundarna men det är väl inga raser man brukar blanda i "kamphundarna".
    Söt är hon i alla fall!

Svar på tråden Vilka raser finns i min hund?