• Zabina

Grått (fusk-)fårskinn?

Har sett att flera av er har grått fårskinn som ni antingen har liggandes på möbler eller klätt om dom med. Vart har ni köpt det? Helst vill jag ha fusk för att komma undan i pris, men vet ni någonstans där man kan köpa billigt äkta så tar jag tacksamt emot förslag! Mvh, Zabina

• Svar på tråden Grått (fusk-)fårskinn?
  • Ina 73

Jag har beställt ett äkta fårskinn på nätet ca 900kr inklusive frakt, inte så dyrt alltså. Minns inte vad de hette jag köpte av men sök på fårskinn så kommer det upp massor av gårdar som har sånt till salu, kolla även BLOCKET och TRADERA. Annars tror jag IKEA ska ha en pläd som ser ut som grått fårskinn.

• Zabina

Jag har sett hur många som helst som har klätt om pallar och fåtöljer, eller som har haft det liggandes på någon möbel. Så någon borde väl ändå kunna ge mig ett förslag?

• Zabina

Tack, Ina 73! Vi skrev visst samtidigt! Nej, det är väl inte dyrt 900 kr... men det är mycket pengar, som jag helst inte vill slänga ut på det just nu. Men tack ändå! Vad gäller IKEA så har jag redan kikat där, men jag får väl kolla igen om jag missat...

• LPW

Jag har ett "luddigt" tyg i grått som jag köpt på Åhléns. Det finns plädar som är mer "fårskinns-lika" men det här är ganska ok. Det kostade 275 SEK/m (har jag för mig) och det fanns i grått (ganska mörkt) samt brunt.

• Lillgrodis

IKEA har ett vitt som luddar av sig. Vi köpte ett grått av en som föder upp får, 1000:-. Gosigt att ha i vagnen och snyggt på möbler.

• Zabina

LPW

Tack så mycket för hjälpen! Jag får ta en sväng till Åhlens någon dag och kolla upp det!

Svar på tråden Grått (fusk-)fårskinn?