• eisa

Vad är godast på semlan?

Räcka ut tungan
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad är godast på semlan?
  • C81

Den varma mjölken blandad med bullen

• hannahlilla

Inget, jag hatar semlor, urk.
    Det smakar ju inget annat är äcklig grädde och "bullen" är sjuuukt äcklig, smakar typ socker och ... luft :P

• eisa

glömde alternativet "mandelmassan blandat med grädde" för det tycker jag är goast

• Grisling

Sådärja!

Mandelmassan, lätt! Det göttaste är när locket och det mesta av grädden är borta och man hugger in på underbullen och mandelmassan. Mandelmassan är ju hela grejen!

• C81

Jag åt två semlor själv igår Tur att man kan vräka i sig utan att gå upp et gram

• Ronjah

Allt, utom mandelmassa, det tål jag inte.
    Men ärligt så gillar jag det inget vidare heller, bulle, grädde och (är det florsocker?) är godast!

Condemnant qui non intelligent
  • Grisling

(Vad tusan menar jag med "underbulle"...?)

• eisa
    Grisling skrev 2007-01-11 03:05:50 följande:
    (Vad tusan menar jag med "underbulle"...?)
    Det var ju ett skitbra ord>!!! Det måste vi få in i svenska akademiens ordbok.
  • C81

Ja detta med semlor är ju närmast heligt...

• Grisling

eisa: Ja, på semla finns ju lock, grädde, mandelmassa och...? Underbulle MÅSTE det ju heta!

Gud vad begåvad man kan vara klockan 03.10...

• eisa
    Grisling skrev 2007-01-11 03:11:00 följande:
    eisa: Ja, på semla finns ju lock, grädde, mandelmassa och...? Underbulle MÅSTE det ju heta!Gud vad begåvad man kan vara klockan 03.10...
    Fast om det finns en underbulle så borde det också finnas en överbulle... och det gör det ju inte...
  • Grisling

Locket torde väl vara själva överbullen? Fast man säger lock för det är kortare. Och eftersom vi än så länge inte kommit på ett bättre ord än underbulle, så får det vara så. Det är ju inte "bullen", för det är hela grejen, och "botten" tycker jag inte är heltäckande...

• IHateYourFace

Locket! Eller allt utom mandelmassan..

Ò_ó
  • mirakelmamma

Allt UTOM grädden. Brukar skrapa bort nästan all grädde och äta allt det andra. Förut tyckte jag det var gott med varm mjölk till men inte längre. Slutade dricka mjölk när jag ammade mellantjejen pga mjölkallergi. Och nu tycker jag det är så äckligt att jag inte kan börja igen. Detta året blir det ingen semla.

• Nallemajatjejen

allt tillsammans...

Svar på tråden Vad är godast på semlan?