Vad är godast på semlan?

Den varma mjölken blandad med bullen
Inget, jag hatar semlor, urk.
Det smakar ju inget annat är äcklig grädde och "bullen" är sjuuukt äcklig, smakar typ socker och ... luft :P
glömde alternativet "mandelmassan blandat med grädde" för det tycker jag är goast
Sådärja!
Mandelmassan, lätt! Det göttaste är när locket och det mesta av grädden är borta och man hugger in på underbullen och mandelmassan. Mandelmassan är ju hela grejen!
Jag åt två semlor själv igår Tur att man kan vräka i sig utan att gå upp et gram
Allt, utom mandelmassa, det tål jag inte.
Men ärligt så gillar jag det inget vidare heller, bulle, grädde och (är det florsocker?) är godast!
(Vad tusan menar jag med "underbulle"...?)
Ja detta med semlor är ju närmast heligt...
eisa: Ja, på semla finns ju lock, grädde, mandelmassa och...? Underbulle MÅSTE det ju heta!
Gud vad begåvad man kan vara klockan 03.10...
Mandelmassan med gradden, uppatet med locket som sked.
Locket torde väl vara själva överbullen? Fast man säger lock för det är kortare. Och eftersom vi än så länge inte kommit på ett bättre ord än underbulle, så får det vara så. Det är ju inte "bullen", för det är hela grejen, och "botten" tycker jag inte är heltäckande...
Allt!!
Locket! Eller allt utom mandelmassan..
Allt UTOM grädden. Brukar skrapa bort nästan all grädde och äta allt det andra. Förut tyckte jag det var gott med varm mjölk till men inte längre. Slutade dricka mjölk när jag ammade mellantjejen pga mjölkallergi. Och nu tycker jag det är så äckligt att jag inte kan börja igen. Detta året blir det ingen semla.
Allt utom Grädden, som jag alltid skrapar bort.
allt tillsammans...