• Hästtokigmamma33

Ett litet problem (hund)

Min hund blir nioår om sisådär nästan tre veckor.

Hon har fått problem som jag skulle vilja ha lite råd om och se om det går att lösa och naturligtvis har jag varit till veterinär och kollat upp henne..

Hon är ständigt hård i magen och har problem att bajsa, det medfaller att det ju tyvärr under natten händer att hon bajsar inne, konsistensen är som sten finns det något man kan ge henne som löser magen? Hon äter samma mat som alltid och har aldrig blivit sådan innan?

Problemet är ju att hon skämms så hon håller på att gå sönder när olyckan händer ju:(, hon mår psykiskt dåligt av det...

• Svar på tråden Ett litet problem (hund)
  • Barn nr2

Du kan ju prova att blanda i katrinplommonpure (barnmatsburk) i hennes mat, det kan hjälpa om hon äter det.

• Grus grus

Kollade veterinären analsäckarna? Vår hund hade ont när hon bajsade så hon gick och höll sig, vilket resulterade i att hon blev jättehård i magen. När vi gick till veterinären för att hon var så hård i magen upptäckte de att hennes ena analsäck var full. De tömde den och vi fick komma dit tre gånger till och tömma den innan det blev bra. Detta hände när hon var nio år gammal.

(f.d. Jennie81) Kärlek och snuva kan inte döljas!
  • Hästtokigmamma33

Grus grus: Tack för rådet , det var bland de första hon veteisen kollade och där var inga problem. Men jag har ringt och vi ska kolla igen .

Men hon tror det kan bero på att hon är gamal och behöver gå över på senior kost ochså...

• Hästtokigmamma33

Ska se om hon vill ha katrinplommon tänk om det löst allt vad skönt ...

• Hallonsaft

Man kan ge majsolja i maten om de är hårda i magen.

• Minilott

Håller med "Hallonsaft" ! Häll i lite matolja i fodret, det hjälper till (inte bara nu utan alltid)

• albolini

Det finns mediciner, t ex Laktulos, som kan ges vid förstoppning.

• Hästtokigmamma33

tack allihopa, lactulos har hon fått engång innan och då blev hon bara värre..

Men matolja ska hon få ...

• Minilott

Hur är det med vovven?

• Hästtokigmamma33

Hej Med vovven är allt bra ett litet byte till senior kost har löst alla problem .

Hon får nu även matolja i maten varje dag..

• Minilott

Vad skönt att det löste sig

• Hästtokigmamma33

Ja jag är jätte glad att lösningen var så lätt.

Svar på tråden Ett litet problem (hund)