• JuniBaby05

Snabbt och enkelt

Behöver tips på snabblagad mat.
    Både för oss och dottern.
    Efter jobbet och dagis är det inte så mycket tid och ork kvar, men vi behöver äta ändå

Tack!

• Svar på tråden Snabbt och enkelt
  • strojes

Koka ris och bryn köttfärs, krydda färsen med salt, peppar och spiskummin. Häll i frysta grönsaker i färsröran och låt puttra nån min tills grönsakerna är varma. Blanda ris och färs och servera!

• Rix

Man kan byta ut riset mot pasta om det ska gå snabbt.

• JuniBaby05

skydiver och rix, tack!

fler...

• JuniBaby05

skydiver och rix, tack!

fler...

• lillkrabaten

gå in på recepten.se och titta på vardagsmat...sen klicka vidare till snabbt och enkelt

• mludvigs

Ett hett tips från mig är att under helgen skriva ner vad man ska äta under veckan så man slipper stå med huvudet i kylskåpet och fundera över vad man ska äta.

Sen när man funderat ut vad man är sugen på några dagar så gör man alltid extra av det som skulle kunna användas nån annan gång.
    Som till exempel här: Igår käkade min man och sonen fisk och potatismos. I dag blir det Shepards Pie (potatismos och köttfärs) - då använder jag det extra moset mannen gjorde igår och köttfärsen från förra veckan.
    Detta underlättar väldigt mycket då man inte så ofta behöver laga alltfrån början liksom men ändå får bra mat.

Inga recept men lite tips iallafall!

• Miss Maja

Pasta med ostsås
    Stekt falukorv med makaroner
    Korvstroganoff med ris (ris går snabbt speciellt om man har riskokare)
    Uncle Ben-gryta med ris (finns olika uncle-ben att välja på)
    Köttbullar går också snabbt att göra
    Chili con carne med ris

Detta vad var jag kom på just nu. Fast detta kanske är vanliga rätter som man ofta kommer på. Hoppas jag var till lite hjälp i alla fall.

• Kazz4

Jag brukar på helgen rulla köttbullar och biffar och bryna på och frysa in bara att tina och koka makaroner eller potatis....
    En bra sak är just att göra grytor på helgen tex. grytbitar bryn på ta ett paket färdigskurna rotsaker från findus och 1 burk krossade tomater, en halv liter kött buljong. koka potatis till blanda ihop allt i en bytta frys in till senare... bara att plocka fram på morgonen innan man går till jobbet och in i mikron när man kommer hem...
    Jag gör ofta såhär för den mesta maten tar ju lite tid....
    Chili con carne finns ju mix till det så....1 paket köttfärs som bryns på också blanda i mix med vatten och efter 7 minuter blanda i 1 burk vita bönor koka i 3 minuter. ät med ris till...
    vi fuskar en del med mixar om vi har bråttom.....

Svar på tråden Snabbt och enkelt