• giz den allsmäktige

drogtest ???

hmmm om man tar ett drogtest på soc.
    vad för test och hur gör man det och allt det där?

urskiljde: testet var lågt, hcg, en cm är 1 månad tbx, man kan se minst 3 månader bakåt.

noppe inte jag som tagit testet utan fick information om att en jag känner gjort det i dag och jag frågade flera gånger men ja det var stimmigt här, den som ringde var stressad och viskade plus brytning.

känner mej just nu klinkokos (mer än vanligt faktiskt )

jag bad aldrig om att bli troll....... men om svansen passar sååååå
  • Svar på tråden drogtest ???
  • giz den allsmäktige

*sparkar upp den*

• Trinitario

Du pissar i en mugg som dom sen sticker ner en sticka i. Sen beror det på vad för droger din bekant har stoppat i sig för. Soc testerna är inte 100% heller, dom kan visa fel.

satan är full i fan och äter kakor till frukost
  • giz den allsmäktige

oki så det är en cm på stickan då eller?

ngn nämnde förut att dom gör det på håret nu  mera?

• Trinitario

Vet inte om jag hajjar din fråga rätt nu. Alltså dom sticker ner stickan 1 cm i urinet och håller den där i drygt 10 sekunder. Sen tar det ungefär 10 min innan resultatet visas. Gäller det hasch så kan det finnas spår kvar i nästan 3 månader men det flesta droger går ur kroppen på ett par dagar.

• giz den allsmäktige

oki.....
    kan vart jag som fatta heeelt fel oxå
    men tyckte han sa per cm.
    men att resultatet är lågt, hur tolkar man det? att det är negativt eller att det finns spår?
    jaja jag får ringa soc i morgon å fråga över resultatet. för om det var spår så borde ju ett LVU vara aktuellt om personen är minderårig.

• Trinitario

Det kan vara både och, beroende på hur lågt det är. Är det lågt så kan det också vara passiv rökning det handlar om. Att det är lågt tyder ju vilket fall på att det gått en tid sedan drogen intogs. Och är det lågt så kan testet också visa fel. Hoppas att du får mer klarhet imorgon!

• SandvikenMamma

Jag förstår inte frågan alls, men jag chansar, och svarar på det jag tror att du undrar

Jag berättar hur det var för mig i somras:
    Jag har varit drogfri i lite mer än tre år och har fått lämna prover till länsstyrelsen som visar att jag är drogfri, för att få behålla körkortet. I somras när jag lämnade ett urinprov så visade det svagt "positivt" fast det inte var positivt. Man ser på strecken på stickan om det är positivt eller inte, antingen genom att det är tydliga streck eller så är det meningen att man inte ska se dom alls (minns inte vilket det var).

Men, jag tyckte att det såg ut som om jag var positiv på testerna och frågade hur det kunde komma sig. Hon sa att det kunde bli otydligt ibland men att hon såg att det var negativt. (Jag visste ju att jag inte tagit droger så det kunde omöjligen vara positivt, men det såg ut som det på testet.)

Summa: Det kan se ut som om det är positivt fast det är negativt. Det kan också visa fel helt och hållet. Då får man göra om testet, alternativt ta blodprov.

Att man testar på håret: Nej, det är alldeles för dyrt. I så fall är det någonting väldigt, väldigt, väldigt speciellt. Det skulle bli alldeles för dyrt.

• giz den allsmäktige

sorry att jag vart osynlig

vårt soc är först ut på att göra drogtester på hår. /ringde och prata med dom)
    iaf så tar dom tydligen en tess hår i tjocklek som ett mc donalds sugrör (man klipper då hår roten inte behöver vara med)
    sen skickar man det på analys, beroende på hur många cm håret är så kan man se så långt tbx, så har man typ 60cm hår så e det 60månader tbx......... jätte coolt, nackdelen är att det tar 3veckor att få svaret.

vad han menat med lågt vet jag inte men kan va att han sa långt........

• mina45

urinprov på soc går till så här man pinkar i en mugg, sedan har de en platta med stickor som dom droppar urin på.
    Efter ca 3-4min kommer svaret om det blir tydliga streck så har ett positivt prov alltså man har intagit någon form av drog.
    Om strecken uteblir helt har man ett ngativt prov, inga droger har intagits.
    Om det visar svaga streck så kan det tyda på att drogerna är på väg ur systemet eller som sades en bit upp att man utsatt sej för passiv rökning.
    De här testerna är inte 100% men nära på om man vet med sej att man är drogfri har man rätt o kräva att dom sänder det till lab för analys.
    På tal om LVU så behövs det ganska mycket för dom ska sätta det på någon då de försöker fixa problemet på hemmaplan så länge det inte är någon dödlig fara för barnet/ tonåringen.
    Man har som förälder rätt att ansöka om LVU då gör dom en utredning på soc o kollar behovet.
    Det var lite information om sånt jag vet ganska väl hur det fungerar. Hoppas ni har nytta av det !
    Kram till er alla o va rädda om er.

Svar på tråden drogtest ???