• smilli vanilli

Har ni svimmat under graviditeten?

Hej!

Jag bara undrar hur vanligt det är att svimma när man är gravid?
    Jag har aldrig i mitt liv svimmat, men nu i morse under min tredje graviditeten så svimmade jag! Troligtvis pga lågt blodtryck, när jag skulle upp på natten och kissa!

Är det någon mer som vanligtvis inte brukar svimma men som gjort det under sin graviditet???

• Svar på tråden Har ni svimmat under graviditeten?
  • stinaliza

Inte denna , men förra Riktigt läskigt!

♥♥ mamma till linus + en liten kille till den 9 maj ♥♥
  • Maggis

Jo, flera gånger förra graviditeten och några gånger den här.

I mitt fall handlar det om lågt tryck i kombination med vasovagal reaktion; dvs bebisen trycker på stora kärl och snörper av blodförsörjningen en stund. Lagom kul.

//Maggis
  • kim mi

jo jag svimmade flera gånger när jag var gravid

• Lindblomman

Inte än, men det är nog bara en tidsfråga. Har flera gånger fått blodtrycksfall och det har börjat svarta för ögonen. Läskigt!

• Blue

Jag svimmande en gång när jag var i v.16 den här graviditeten. Har aldrig svimmat förut i hela mitt liv så jag fattade ingenting när jag började må dåligt. Var på ett stort möte för att representera mitt företag. Hade lite mingel före maten och vips så ligger jag där mitt på golvet bland alla folk, inte alls pinsamt... Är nu i v.32 och det har inte hänt igen. Vet inte vad det berodde på.

• Nierusenu

Jag har aldrig svimmat men jag har känt mig yr i huvudet då jag har rest mig upp ur soffan t.ex.

• Jennyyyy25

Ja, första graviditeten men inte andra.

• Kajak

TS
    Jag var precis som du aldrig svimmat o det svartade för mig 1 gång på förra grav.

Det var så jag stod i köket o fixade lunch till mig o jag var VRÅLhungrig.
    Så kände jag hur det blixtar lite som stjärnor framför min ögon.
    jag var van vid det för jag brukade få så när jag går upp snabbt från golvet.

Men den här gången försvann det inte så det blev helt SVART o jag kunde inte se.
    Jag kände hur jag stötade på köksbänk några ggr där jag stod.
    Så jag förstod att jag håller på att ramla för jag kände hur tungt det känns i benen så jag försökte huka ner mig så jag inte skulle göra mig illa.
    Men tyvärr hann jag inte o gjorde min rumpa lite illa.

Sen gick jag på alla 4 till hallen där jag VET jag hade mobilen,
    Där kunde jag be min sambo komma hem.

Sen försökte jag tillbaka till köket o ta mig en glas vatten o lägga på ryggen med benne högt.
    Sen försvann det o jag kunde se allting.

Medan jag gick tillbaka till köket såg jag att det ljusade liiiite så jag kunde se liiite vart jag var.

Men jag var KNÄSVAGT ca 1 timme eferåt.
    Därefter såg jag till att HA MOBIL hos mig hela tiden så jag kan be grannen komma över...så sambo behöver inte cykla 20 min till mig.

det hände 1 gång.. skönt tycker vi.

Så den här gången ska jag oxå ha mobilen hos mig så jag vet att jag kan få hjälp snabbt om jag skulle skada mig ännu mer eller så..

Svar på tråden Har ni svimmat under graviditeten?