• carro 81

Färga blekt hår till brunt?

Funkar det? Har hört att det kan bli grönaktigt och det är ju inget man vill precis. Funderar på att färga mitt hår brunt men har tidigare blekt mitt hår. Inte mycket, men några nyanser iaf. Det är ganska slitet också. Vad tror ni? Vågar man testa? Har fått ett paket brun hårfärg från en kompis som inte skulle ha den.

• Svar på tråden Färga blekt hår till brunt?
  • Razzla

Jag skulle nog inte göra de med tanke på risken för konstiga färger.. 

Hade de bara varit slingor som va blekta så kanske men inte om hela håret är de..

Se i mina ögon att jag ler
  • Soffen

Jag hade testat. Jag hade flera omgångar med blekta slingor i mitt hår för ngr år sedan och färgade alltsammans i brunt. Det blev jättefint. Fast jag är knappast ngn hårexpert får jag nog tillägga.

• Stratto

hmm ja risken finns att det blir grönaktigt jaa..

Själv har jag färgat från blekt till rödsvart och det blev iallafall hur bra som helst även fast dom gav mig rådet att inte göra det.

Hur pass långt hår du då? och vilken sorts brun är det? ljusbrun? mörkbrun?

• BimBim o Knorrans Mamma

Gick från jätteblonderat till brunt. Gick bra när jag tog en mellan/mörkbrun toning. Blev rönt däremot när jag tog en mörkblond först *s*

(¯`°?.¸ ♥ Bebis i magen Vecka 29 ♥ ¸.?°´¯)
  • BimBim o Knorrans Mamma

Sen så är det ju ALLTID lättare o få håret mörkare än ljusare!
    Är ju bara o färga över några ggr om det skulle bli lite konstigt ju...

(¯`°?.¸ ♥ Bebis i magen Vecka 29 ♥ ¸.?°´¯)
  • kim mi

jag har gjort det flera gånger då jag tröttnar rätt fort så har det blivit många färgningar. jag har aldrig fått grönt hår utan det har alltid blivit bra. men det där kanske beror på vad det är för färg, och hur långt det är mellan färgningarna och hårkvaliten. det enda du kan göra för att veta är att testa. Lycka till!

• carro 81

Oj hjälp, jag är ju så himla feg också. Har iofs rätt långt hår...kanske behövs fler förpackningar då kom jag på? Nja det är väl typ mellanbrun färg. Frågan är ju om man passar eller inte. Kanske ska vänta och fråga min frisör...ska klippa mig på lördag, men då är det bara klippning som gäller.

• Stratto

ja om du har långt hår så borde du isåfall använda dig av 2 förpackningar.

Jo om du ändå ska till frisör så kanske det är bäst o vänta o höra vad dom säger

• MammaNova

Rött ska du färga först så du får bort pigment, även ngn brun med mkt röd i kan funka!

• carro 81

Okej men då kollar jag nog med frissan först.

Ja, det med att färga rött verkar ju logiskt iaf...får kolla med frissan på lördag. Vill ju helst göra det själv hemma...blir ju en aning billigare och ekonomin är väl inte den bästa såhär i januari.

Svar på tråden Färga blekt hår till brunt?