• nortan

7-sitsig bil

Någon som känner till en 7-sitsig bil som är hyfsat billig att äga och köra?

• Svar på tråden 7-sitsig bil
  • cruZZe

Mitsubishi Grandis skulle jag spontant vilja säga. Om prislappen är för hög så kan ni/du titta på föregångaren Spacewagon. Inga direkt spännande bilar men bra komfort oc bra med plats. En buss är trots allt en buss.

• PluPPiee

Vi har en Peugeot 307 Sw. Den är normalt femsitsig, men 2 ytterligare säten går att plugga fast i bagaget. Detta är dock inget för vuxna personer, då det blir extremt trångt, särskilt på dom två bakersta sätena, men även dom 3 vanliga-baksätena.
    Bagageutrymmet blir rätt obefintligt med dessa extrasäten, men ska du köra 5 mindre barn till dagis (+ en i framsätet då) så fungerar det nog bra.

• Fraldas

Jag har i tidigare liknande trådar talat för Opel Zafira.. så jag fortsätter väl med det.. :)

• Björnen Baloo

Opel Zafira är en bra bil

• nortan

Det känns som att man inte har plats med någon barnvagn i vare sig Opel Zafira eller Peugeot 307.

• PluPPiee

Naej, om man ska ha peggan som 7-sitsig så rymmer du ingenting utöver det.

• Wedde

Tja! En Mitsubishi Grandis är helt rätt, enkelt att fälla säten, gott om utrymme för barnvagn plus packning, finns ISO-fix på mellanraden, drar ungefär 0,8 på 90-väg fullastad (två vxn, 4 barn, packning o takbox). Har haft en Zafira och kommer aldrig köpa en sån till. Men det beror nog på att jag fick ett måndagsexemplar . ACC gick sönder ett antal gånger, fel på bromsok m.m. Nä, jag är helnöjd med min Grandis .

• Pappa 2007

en toyota avensis verso...de är underbara jag har en nu och kommer inte att byta till nån annan modell..rymmlig underbar att köra driftsäker!

Svar på tråden 7-sitsig bil