7-sitsig bil
Någon som känner till en 7-sitsig bil som är hyfsat billig att äga och köra?
Någon som känner till en 7-sitsig bil som är hyfsat billig att äga och köra?
Mitsubishi Grandis skulle jag spontant vilja säga. Om prislappen är för hög så kan ni/du titta på föregångaren Spacewagon. Inga direkt spännande bilar men bra komfort oc bra med plats. En buss är trots allt en buss.
Vi har en Peugeot 307 Sw. Den är normalt femsitsig, men 2 ytterligare säten går att plugga fast i bagaget. Detta är dock inget för vuxna personer, då det blir extremt trångt, särskilt på dom två bakersta sätena, men även dom 3 vanliga-baksätena.
Bagageutrymmet blir rätt obefintligt med dessa extrasäten, men ska du köra 5 mindre barn till dagis (+ en i framsätet då) så fungerar det nog bra.
Jag har i tidigare liknande trådar talat för Opel Zafira.. så jag fortsätter väl med det.. :)
Opel Zafira är en bra bil
Det känns som att man inte har plats med någon barnvagn i vare sig Opel Zafira eller Peugeot 307.
Naej, om man ska ha peggan som 7-sitsig så rymmer du ingenting utöver det.
Tja! En Mitsubishi Grandis är helt rätt, enkelt att fälla säten, gott om utrymme för barnvagn plus packning, finns ISO-fix på mellanraden, drar ungefär 0,8 på 90-väg fullastad (två vxn, 4 barn, packning o takbox). Har haft en Zafira och kommer aldrig köpa en sån till. Men det beror nog på att jag fick ett måndagsexemplar . ACC gick sönder ett antal gånger, fel på bromsok m.m. Nä, jag är helnöjd med min Grandis
.
en toyota avensis verso...de är underbara jag har en nu och kommer inte att byta till nån annan modell..rymmlig underbar att köra driftsäker!