• Serendipity

BioGaia droppar mot kolik bättre än Minifom

En vetenskaplig studie på Lactobacillus reuteris effekt på kolik, som nyligen publicerats i den vetenskapliga tidskriften Pediatrics, har uppmärksammats i ett flertal medier. Nu senast i Sveriges Radio P1, vetenskapsradion, och den amerikanska TV-kanalen ABC.  
    Studien är en jämförelse mellan svenska BioGaias probiotiska oljedroppar innehållande Lactobacillus reuteri och den medicin som vanligtvis används mot kolik. Studien visar att 95 % av de barn som erhöll BioGaia Probiotiska droppar svarade på behandlingen medan endast 7 % av barnen som behandlats med medicinen. "BioGaia-barnen" skrek 2 timmar och 16 minuter mindre per dygn.
    Länk till studien: http://pediatrics.aapublications.org/current.shtml

Lactobacillus Reuteri är en speciellt utvecklad probiotisk lactobacill, vars användning är patenterad av BioGaia, och är inte jämförbar med de lactobaciller som används i filmjölk och yoghurt för att ge smak och konsistens. Enligt WHOs definition är probiotika endast lactobaciller som genomgått kliniska studier med positiv effekt.

BioGaia har utfört 37 kliniska studier på totalt 3045 personer med Lactobacillus reuteri och visat dess positiva påverkan på människors hälsa.

BioGaia Probiotiska droppar säljs i tio länder och lansering planeras i ytterligare tolv länder under 2007.
    BioGaia räknar med att dropparna kommer att lanseras i Sverige under 2007. Produkten används redan på ett antal svenska sjukhus.

www.biogaia.se
  • Svar på tråden BioGaia droppar mot kolik bättre än Minifom
  • Mirksu

Dessa droppar används mkt i Finland!

• Käj

Jag gav min son BioGaia-droppar efter att han fått en rejäl antibiotikakur. Fungerade bra.
    Finns förresten att beställa på www.nilalf.se.

• Serendipity

BioGaia AB har träffat avtal med Semper AB som ger Semper rätten att under namnet Semper Magdroppar sälja BioGaias probiotiska droppar i Sverige och Norge.    
    BioGaias probiotiska droppar, som innehåller Lactobacillus reuteri, balanserar tarmfloran hos barn och har i kliniska studier påvisat mycket positiva effekter på kolik samt skydd mot infektioner orsakade av bakterier och jästsvamp. En vetenskaplig studie på Lactobacillus reuteris effekt på kolik, som nyligen publicerats i den vetenskapliga tidskriften Pediatrics, visar att 95 % av de barn som erhöll BioGaias probiotiska droppar svarade på behandlingen. Endast 7 % av barnen svarade på behandlingen med den medicin som vanligtvis används mot kolik.

Lansering planeras under första halvåret 2007.

Dropparna säljs redan i 10 länder och lansering förväntas äga rum under 2007 i ytterligare 13 länder.

• Nervis

Vad bra att veta! Nu fungerade dock minifom toppenbra på Wilma men jag tror inte hon hade riktig kolik heller. Och jag vet ju att det inte fungerar för alla.

Man kan alltså använda dessa droppar även på spädbarn antar jag? (har inte lusläst länkarna) då det är tänkt mot kolik?

• Mammatilltretroll

Intressant men JISSES va dyrt!
    160 kr för 5 ml??
    En ADdropps flaska är 25 ml...5 ml är ju Ingenting!!!

*~Mejas Mamma~*
Svar på tråden BioGaia droppar mot kolik bättre än Minifom