• killotjejmamma

Personal på förskolor se hit!!!!!!!!!!!

Hej
    Min avdelning som jag jobbar med ska börja att arbeta med tema under våren och vi har valt temat Astrid Lindgren, nu skulle jag vilja ha jättebra tips och ideer från er hur man kan gå till väga och var man kan finna bra matrial, typ färdiga flanosagor, billig maskeradkläder, fina bilder, mm mmm.

SNÄLLA HJÄLP MIG LITE NU DET MÅSTE FINNAS PERSONAL HÄR MED MASSOR AV BRA IDEER.

TACK PÅ FÖRHAND!!!!!!!!!!!!!!!

• Svar på tråden Personal på förskolor se hit!!!!!!!!!!!
  • Käj

På Flano-design (www.flano-design.se) kan man köpa flanosagor med Pippi och Emil. Det var det som jag kunde komma på för tillfället. Jobbet känns en aning avlägset när jag går hemma och är föräldraledig...

• killotjejmamma

Käj: tack så mycket ska genast gå dit och kolla

• killotjejmamma

Lite tips måste väl någon ha????????????????????

• halstabletten

Är inte själv personal på förskola men jag kanske kan få ge lite tips och idéer ändå?

När jag själv gick förskola (som 5-åring) hade vi astrid lindgren tema på vårt bibliotek. Höjdpunkten var när Astrid själv besökte biblioteket och läste för oss. Numera är ju inte det möjligt längre men, jag minns att vi fick rita bilder till en valfri astrid lindgren berättelse. Sedan finns det ju jättemycket sånger från filmerna där man kan välja ut någon och sjunga med gruppen. Man kan kanske kolla på något filmavsnitt (och ev. plocka ut en aktivitet därifrån, tex baka något som bakas i filmen eller dylikt-allt givetvis beroende på barnens åldrar), färglägga bilder (visst finns astrid lindgren målarböcker...?) Jag har även sett Astrid Lindgren-lotto (spel) på leksaksaffärer.

Här finns en pippiperuk och klänning:
    www.bergs.nu/leksaker/index.asp

Här fanns en annan variant, dock lite dyrare:
    busigt.se/index.php/cPath/63

Har även sett just pippikläder på Barnens hus.

Svar på tråden Personal på förskolor se hit!!!!!!!!!!!