• Yena2

present till 90-åring

Jag behöver hjälp med förslag till födelsedagspresent till min morfar som fyller 90 år.
    Inget ätbart är aktuellt då han inte är så förtjust i att käka mer än nödvändigt. Whisky fick han i julklapp av flera personer.
    Det är svårt för honom att ta sig utanför bostaden.
    Jag vet att en fin fotobok redan är inköpt.

Har ni några förslag??

• Svar på tråden present till 90-åring
  • turia

En penna som blinkar...
    Köpte jag i julklapp til min 91 åriga morfar. köpt på jula han var jättefaschinerad!--

• turia

nåt år fick han penna o block, som han kunde ha på kylen..
    ett annat en gigantisk blyertspenna- som han inte så lätt tappar bort(barnens hus)
    Termometer så han kan hålla koll inne o ute
    Vill du lägga mer pengar köp en Digital klocka med projektor i taket så vet han alltid tiden utan att tända lampa på natten

• Gilmore Girl

Är man 90 år kanske det är svårt att läsa,, men hör han ok så kan det vara trevligt med en kasettbok/cd-bok att lyssna på. Se bara till att den är plomberad för byte om du inte vet vad han gillar.

Det här är vad jag har givit mina morföräldrar de sneare åren:
    - kläder, till vardags ej till fint. En kofta, väst elelr slipover som värmer
    - hudcreme från body shop. även gamla människor gillar lotioner som inte luktar apotek, inte för medicinskt bruk utan för att kompletera med för att ta bort lukten fårn de andra krämer som äldre brukar använda
    - dunsockor
    - Vackra tallriksunderlägg/tabletter som gör matstunden trevligare
    - Ett presentkort på en vacker biltur eftersom de sällan tar sig så långt utanför hemmet, fika på lämpligt fik
    - lotter, vet inte varför gamla människor är så förtjusta i det, men de flesta är det....
    - de flesta städer har lokala konstnärer som målar stadsbilder, reproduktioner av dessa brukar inte kosta mer än 300-400 kr och det finns billiga ramar. Jag köpte från mormors födelsestad samt den staden de bodde i som nygifta

Slut på förslag! lycka till!

• Caoa

Skraplotter brukar gå hem hos de flesta av mina äldre släktingar!

• Gilmore Girl

"sneare åren" var faktiskt en riktigt rolig felskrivning som stämmer väl med verkligheten, men det skulle ju varit "senare"!!!

Svar på tråden present till 90-åring