Jag födde i Helsingborg, och jag tyckte inte det gjorde någonting alls att egenvården har sunkiga lokaler. Eller, jag tycker inte de är sunkiga alls, man får ett stort bra rum med dubbelsäng, det enda som fattas är att det ligger under markplan och därför inte har några fönster. Men det tyckte inte jag gjorde något, det var som en ombonad grotta där dag och natt försvann, det var bara vi och vår bebis!
Det som jag tyckte var otroligt positivt med både förlossningen och eftervården var den suveräna personalen! BM som förlöste mig kom till och med in på sin lediga dag för att ha utskrivningssamtal med mig, hon hade en känsla av att jag skulle behöva prata av mig efter förlossningen (älskar henne för det!).
Dock har jag hört att personalen på BB inte är riktigt lika bra, eller åtmistone att där finns en och annan BM som inte har ett bra bemötande.
Jag kan säga att min syster och alla hennes vänner som bor nedåt Skåne och kan välja mellan Lund och Hbg, bland dem har Hbg jättebra rykte, alla vill föda där! Som en liten jämförelse bara...