• EL MILAGRO

Gå ned i vikt när man slutar med mjölkprodukter och mjöl?

Finns det någon som provat tricket med att sluta med mjölkprodukter och mjölprodukter? Man ska, sägs det, äta mycket gröna grönsaker och sesamfrön, och mycket frukt, kött endast på lunchen. Det sägs att man ska gå ned i vikt, men grejen är ju att man då måste fortsätta att inte äta mjöl el. mjölk osv.

Berätta, ni som klarat detta!!!!

• Svar på tråden Gå ned i vikt när man slutar med mjölkprodukter och mjöl?
  • EL MILAGRO

Va? Ingen som vet???? Här finns det väl en hel massa bantare och det finns verkligen INGEN som har en aning? Det måste ju vara en ny grej?

• sherlock

Låter som GI?

Alltså inte äta "snabba" kolhydrater (bröd, pasta, ris mm) och istället äta mycket protein (kött, bönor och linser) och långsamma kolhydrater till(sallad, gurka, brocolli mm).

Ingen expert men det finns minst två GI trådar här på fl. Vet inte säkert men jag tror att south beach dieten också är låg kolhydrat.

• mosterlen

Dr Elisabet Dalhqvists har en hel del kluriga funderingar angående viktminskning. Hon har egen blogg men kan inte adressen dit, sök på google.
    Min sambo, en man i sina bästa år, äter och lever efter detta och han tappar kilon så det syns nästan för varje dag!
    Hennes lära är att i stort sluta äta kolhydrater och äta protein och grönsaker odlade ovan jord.

• Kantarellen

har läst någon vetenskaplig undersökning där resultatet faktiskt var att mjölkprodukter skyddade mot övervikt. kommer inte ihåg vad den hette men jag läste den till ett seminarium.

• mosterlen

Rättelse av mitt inlägg:
    Dr Annika Dahlqvist skall det och inget annat!

• EL MILAGRO

Tack för alla svar!

Jag har nu hittat boken "FIT FOR LIFE" av Hervey och Marilyn Diamond, och de skriver om en metod där man slutar med mjölkprodukter och mjöl m.m

Är nu inne på 3e veckan utan mjölk, har inte klarat av att sluta med bröd.....och min mage börjar bli platt - vilken grej! Gissa om jag är hypermotiverad!!!

• lavendella

Jag slutade för ett par år sedan och gick ner 8 kilo på tre veckor! Det var nästan lite för mycket, eftersom jag inte var särskilt överviktig. (Slutade med mjölk och mjöl pga. diverse sjukdomar). Men nog går man ner i vikt om man inte fuskar dvs!

Svar på tråden Gå ned i vikt när man slutar med mjölkprodukter och mjöl?