• Tola

Ganska stor blodklump 2 veckor efter förlossning (?)

igår när jag gick på toan kom det ut en ganska stor blodklump... är det vanligt.. kanske det bara var levrat blod som släppte eller något?

tacksam för svar

• Svar på tråden Ganska stor blodklump 2 veckor efter förlossning (?)
  • Calabinna

Det är helt normalt! Jag fick också det efter förlossningen och det är bara blod och slem som kommer ut. Har du inte ont så är det inget att oroa sig för!

• Tola

Ne inge ont alls! bara lite ilningar i urinröret eller vad det är som jag har läst att fler här har haft!

känns bäst att fråga ändå! nu ska vi hem och äta middag:)

• Calabinna

grattis tll bebisen förresten!!!

• ViciousVixen

Det fick jag också, fast på BB! Rusade in på toan och fick världens chock, eftersom jag aldrig hört talas om något liknande... drog snabbt in på rummet och ringde på sköterska, som försäkrade mig över att det var fullt normalt... hehe... hette något på latin. Men speciellt mysigt var det ju inte...

• Upptagen

jag fick också stora blodklumpar några veckor efter förlossningen... livrädd jag med.

• zandra79

Samma här. Men som tur är det helt NORMALT! Grattis till den lille!

• JadziaDax

Fortsätter du att få levrat blod och klumpar som kommer ut, eller att det ökar måste du kontakta din barnmorska. Det kan finnas rester kvar från hinnorna eller moderkakan även om man tyckte man fick ut allt. Det hände mig. Det är inte farligt om det inte blir en infektion i livmodern eller om man inte börjar blöda för mycket. Jag började blöda mer och mer och till slut fick jag akut åka in och skrapas 6 veckor efter förlossningen. Det visade sig att det var kvar ungefär en tumnagel-stor bit av moderkakan.

Det var efter mitt barn nummer två och jag är nu gravid med nummer fem, så för mig var det ingen fara

Svar på tråden Ganska stor blodklump 2 veckor efter förlossning (?)