Sjuksköterskor! Ångrar ni ert yrkesval?
Om ni skulle välja yrke idag, skulle ni bli sjuksköterskor igen eller välja något annat?
Motivera gärna! Jag deltar själv i denna omröstning.
Om ni skulle välja yrke idag, skulle ni bli sjuksköterskor igen eller välja något annat?
Motivera gärna! Jag deltar själv i denna omröstning.
Nej, jag kan inte tänka mig ett roligare jobb! Varit ssk sen 99! Omväxlande och superskoj helt enkelt!
Ja. Jag blev färdig med utbildningen 96 och har jobbat både i Tyskland, England och Sverige men orkar inte mer. Inte på den typ avdelning som hittills iaf, skulle kunna tänka mig forskning, projektarbeten, rådgivning mm. Men just nu planerar jag att plugga till antingen diakonissa eller församlingspedagog.
Är utled på ansvaret, stressen som gör ansvaret ännu tyngre och orättvisan.
Nej, absolut inte. iofs har jag inte börjat jobba än...
Näpp, ingen ånger alls. Stortrivs med mitt yrkesval.
Men visst är det slitigt ibland.
Ångrar mig inte Har varit färdig i 3 år
Ibland, när man ser vad de har för löner inom "pappersarbetarna" och typ Wärtsilä (bor i Finland).
Men jag tror ändå inte att jag skulle vilja arbeta med annat än med människor MEN lönen skulle ju få vara mycket bättre med tanke på allt ansvar.
Nej, jag ångrar det inte, men visst är det ett stort ansvar som ibland känns jobbigt. Det är ju svårt att föreställa sig vad ett arbete innebär innan man provat, har själv jobbat många år inom kyrkan och var urless på det, det var inte alls som jag föreställde mig det. Jag tror att det är bra att växla yrke ibland, inte ägna ett helt yrkesliv åt samma yrke utan passa på att utbilda sig till något annat.