• Nirak83

Tips på god sås till ris och kyckling önskas!

Någon som kan rekomendera någon sås till kycklingfile och ris?

• Svar på tråden Tips på god sås till ris och kyckling önskas!
  • Isa74

Jag brukar köpa Keldas färdiga Örtkryddad sås. Den är jättegod. Annars finns ju också de här nya pannorna, den med skogssvamp är god.

• triss i tjejjer

Currysås funkar alltid tycker jag... men sen kan du ju även prova Uncle Ben´s sweet & soursås...

*** Jannice - stolt mamma och tvillingmamma till Tindra sep- 03 och Leia & Nova feb -06 ***
  • Fille Fjonkan

Curry! Vill du ha färdig "påssås" är Indian Curry Sauce väldigt smarrig tycker jag.

/ Fille med Kisen, 4 år i maj, Tösen, 2 år i april, & Pysen i magen, v 38
  • Nirak83

tack för era svar! Jag tänkte nog främst på egengjord sås?

• Fille Fjonkan

Curry!

/ Fille med Kisen, 4 år i maj, Tösen, 2 år i april, & Pysen i magen, v 38
  • EJL

cremefraich blandat med thaisås+ mangochutney är jättegott till!

annars tzatsiki, eller hemgjord rhode island(gräddfil, majonäs, chilisås, tabasco, lite citron, salt, peppar och en nypa socker)

guacamole är gott till kyckling, likaså salsa

på sommaren kan man ta fin fin fin hackad nektarin och finhackad rödlök och blanda med cremefraich, salt peppar och lite mangochutney, blir också jättegott, även till grillat!

smulad fetaost blandat med cremefraich och kanske även finhackade oliver i såsen, lite vitlök, salt och peppar....

svampstuvning, eller kantarellsås passar bar till ris annars tycker jag!

.:*mamma till Leon & lillebror i magen bf 24 mars*
  • EJL

glömde den godaste!
    vatten
    kycklingfond på flaska
    grädde
    pressad citron
    salt, peppar
    eventuellt nån örtkrydda
    maizena redning...

om man gör stinas kyckling tex så slår man även av spadet som bildas i formen och rör ner i såsen....

har inga mått utan gör efter tycke och smak, men ganska mycket kycklingfond ska det vaar så dte blir mustigt...mer mängd än vad som står på flaskan....

.:*mamma till Leon & lillebror i magen bf 24 mars*
  • Kicki83

2DL creame fraise
    1köttbuljong
    1 pressad vitlösklyfta

Sen är det bara att låta det koka upp Enkelt och SVIIIN GOTT!

• julia81

men egengjord curry såklart!

• uniMog

creme fraiche, mosad fetaost, hackade eller halva oliver, salt och vitlök

eller hemlagad curry: spadet från kycklingen eller buljong, krydda med salt & peppar, paprikakrydda och cyrry. Red med maizena eller mjöl

How 'bout the power to kill a yak, from 200 yards away... WITH MIND BULLETS!
  • Jujja

cr.fraiche, grädde, sambal oelek o soya, koka upp o red av....mums t kyckling

• biomedbonus

använd  skyn av kycklingen och vatten grädde mjöl peppar och salt.

• buffybus

köp grädde...häll över i stekpannan medans fileérna steks..krydda med curry o sedan häll i lite bananer...så blir det riktigt gott..om man gillar bananer då...

• Theorese

Mixa soltorkade tomater och lite vitlök, koka upp med creme fraiche eller grädde med valfri fetthalt. Fungerar bra precis så vill man kan man piffa upp den med lite balsamvinäger och lite kycklingfond men inget måste.

Svar på tråden Tips på god sås till ris och kyckling önskas!