• Namnam

Trångsynta människor!!!!

Är det bara jag som har tröttnat på dessa jävla trådar,

INTE FÖR ATT JAG ÄR RASIST MEN ALLA INVADRARE....

INTE FÖR ATT JAG ÄR RASIST MEN ISLAM....

ALLA INVANDRARE....

VAD SKA VI KALLA DETTA BAKVERK

NATIONALSÅNGEN OCH KYRKAN PÅ AVSLUTNINGARNA....

Det är bara att inse, har man rasistiska åsikter om personer med utlänsk/annan bakgrund religion mm så är man RASIST.

Det är så otroligt tröttsamt med både svenska och icke svenska trångsynta personer med fördommar och förutfattade menigar om andras kulturer och religioner.

Visst man behöver inte älska alla, det gör absolut inte jag men det är skillnad att inte tycka om tex Fatima för hon är så, än att alla !!!!! är så jag har faktiskt träffat 3 eller läst i tidningen.

Är så irriterad och kände att dela med mig till alla kära FL :are

• Svar på tråden Trångsynta människor!!!!
  • Wida

Oj. Det var ilsket.

RASIST är man om man anser att människor är olika mycket värda beroende på etnicitet.

• Danbala

Folk kunde åtminstone ha insikt nog att säga "Jag är inte rasist, men ... okunnig, fördomsfull, invandrarfientlig (särskilt mot utomeuropeiska invandrare) och allmänt negativ till alla andra kulturer än den svenska, vilken jag för övrigt inte är ett dugg påläst om". Brukar ligga närmare sanningen...

[En del är för dumma för att ha ångest. Det är smart. (Jan Stenmark)]
  • Namnam

Danbala

Huvudet på spiken som vanligt
    Det är skönt att ha dig som uttrycker dig så bra i text, en gåva som jag tyvärr inte har berikats med

• vaniljbullen

Klockrent, Danbala!

• SkåneP

ahh haha, precis.

Jag är inte rasist utan bara en smula dum i huvudet.

• en enda ros

japp, det är SÅ irriterande/frustrerande med trångsynthet!! man vill gärna be dessa människor att ta bort skyddslapparna och börja bli mer observanta på sin omgivning

Svar på tråden Trångsynta människor!!!!