• Anonym (usch)

hur tidigt har ni gravida/varit gravida känt av illamående?

Jag mår illa idag, brukar inte göra det alls förutom om jag är magsjuk eller gravid (har varit gravid två gånger). Så nu börjar jag fundera på om det kan vara så att jag är gravid, isåfall är jag i v 3+2, vet att jag känt det tidigt i båda mina graviditeter men jag kommer inte ihåg om exakt när, har iallafall kräkts dagarna kring bim då det är jag säker på.

Någon som känt av illamående såhär tidigt som visat sig bero på graviditet, eller ska jag bädda ner mig och vänta på vinterkräksjukan?

• Svar på tråden hur tidigt har ni gravida/varit gravida känt av illamående?
  • Anonym

hej!

jag är i vecka 5 o jag har mått illa en hel vecka redan så att visst kan du det.
    Lycka till:)

• Allt går fort

jag började må illa runt då ja fick vetat. men visst tro ja att du kan vara gravid. åller tummarna om de e de du vill=)

• Anonym

jag började må illa ca 1 vecka innan jag testade + så visst kan du vara gravid!

• Triste

Jag mådde illa i stort sett från dag 1.
    När stickan visade plus förstod jag varför jag hade mått illa så länge dock utan att kräkas.

• Anonym (usch)

jag har inte kräkts (än) men till och från så mår jag riktigt illa, får väl se vad det leder till! uppdaterar när jag vet

• grynis

Har aldrig mått illa under graviditeten.

• Anonym

Visst kan man må illa så tidigt, för vissa går det över efter 12 veckor och för andra håller det i sig hela graviditeten.

• Anonym

Jag har mått lite illa då och då den senaste veckan och idag plussade jag. Är i vecka 4+1 nu.

Svar på tråden hur tidigt har ni gravida/varit gravida känt av illamående?