• happy2

Stinker från min sons öron!! Hjälp!!!

Ja som sagt de stinker så man tyggar tillbaks,, Har aldrig upplevt de förut på han,, Ska ju försöka få tid hos jourläkaren,, men Jisses säger jag,, han har ju problem då o då med örat,, men nu har han ju inte sagt någe om att han skulle ha ont, Vi har bara märkt att de runnit mycket från örat nu sissta tiden och ringt ang de till läkaren och väntar på tid hod öron spec,, men nu får jag nog ta han mer akut,, har kännt att han luktat lite illa till och från nu ett tag men inte kunnat lokalisera vart,, men nu i dag,, först trodde jag att han hade något som kom från Halsen eller så,, men när jag kramade om han kom lukten så de bara ilade till i näsan och man ryggade,,

Någon som känner igen detta,,, Han har ju haft öroninflammationer och hörselgångs inflammationer, riktigt jobbiga sådanna,då har han ju sagt attt de gör onnt,, o de har inte luktat illa som de gör nu,

Någon som kan känna igen detta?

• Svar på tråden Stinker från min sons öron!! Hjälp!!!
  • innana

Han har nog fått en redig bakterieinfektion eller infekterade eksem i örat. Åk in med honom du, har ni nån sån där lättakut på nåt närsjukhus eller så?

• livet går vidare

ja det luktar lik eller hur??
    Det är en infektion som uppstår av någon elek bakterie.
    Vi brukar få droppar som ska droppas in några ggr per dag + penicillin..

Lycka till!

• happy2

Grha hu vad läskigt,, stackars unge,, Min lilla älskling,, ÅÅ nä nu blir jag lite sur,, jag måste få hjälp med hans öron inte bara tilfälligt,, Alla hans problem med öronen som vi har haft sen han föddes har ju påvärkat hans språkutveckling tyvärr oxå,,

• Rickeby

Huden i hörselgången förändras vid infektioner och har lättare för att drabbas av inflammatoriska förändringar som tex eksem och seborré .
    Erysipals heter ett tillstånd som fås av att streptokocker typA tränger ner i sprickor i den skadade huden men då borde hans allmäntillstånd vara försämrat och ha feber.

• Rickeby

Erysipelas menade jag såklart

• happy2

Rickeby: Ja nä hans allmänna tillstånd verkar ju vara som vanligt, ingen feber i allafall än,

• happy2

Men tänk om han har stoppat in någe i örat som en pärla,,? Kan de lukta för de?

• baby71

Verkar som han fått öroninflammation.

• Embryot

min dotter har så där ibland också. det kan lukta riktigt illa - sötsurt....fast man ser inget skräp trots att jag gör rent med tops. sen vips försvinner det. hon klagar aldrig på ont i örat. vet ej varför det luktar så där. kanske vi vuxna gör det också, men det är ingen som sticker näsan i våra öron och upptäcker det - så som vi gör med våra bebbar?

• happy2

Embryot: Ja alltså här så rinner du ur öronen på han,, så något e de,, Och visst luktar väl inte vax gott i vanliga fall,, men detta e defenitivt ingen vanlig vaxdoft inte,, de luktar mer ruttet,, Åå jag behöver inte sticka in näsan i örat på han för att känna doften,, utan de räcker med att jag kommer nära ansiktet eller huvudet..
    Men han klagar inte nu,, så jag kan avvakta tills måndag och få tid på barnläkarmottagningen,, så de blir en ordentlig titt i örat på han,,

• Rickeby

om ni använder tops, gör bara rent i gropen i ytterörat, petar ni längre trycker ni bara in vaxet ännu längre och irriterar huden i hörselgången som då kan få eksem och därför lukta illa.

• Litensmurfmysan

När ja va liten kom det vätska från örat & de lukta PYTON!!!Ja va ett riktigt öron barn..Detta kallades "Zedimonas" & behandlades med pencillin intravenöst.HAde detta flera ggr..Beror på en bakterie.Be dom ta odling på vätska !!

• happy2

Hej!! Jag har i dag varit på vc med sonen och där så sa läkaren att han har först o främst öroninflammation med röd trumhinna och hörselgånginflamation i Höger öra,, I vänster öra var de fullt med var så de kunnde ha inte se kanppt någe pga av de,, Han ville inte ge han mer pencelin utan avvaktar tills spec öronmot har ringt o vi får tid dit, de har bättre instrument för dessa öron som hans,, sen har han redan fått pencelin allt för många gånger för öronen,, Läkaren tyckte oxå att han verkade allt för van vid att ständigt ha ont i öronen på någe sätt,, villket har gjort att hans allmänna tillstånd e mycket svårt att läsa och avgöra ifrån hur ont han har o hur han mår,,

Ja så nu väntar jag på samtal och tid till nästa läkare,, hoppas de tar han snabbt,,

• Litensmurfmysan

Hoppas det går snabbt iaf!!Skönt att få komma till öron läkare...

Svar på tråden Stinker från min sons öron!! Hjälp!!!