• Anonym

böld i mellangården

Hej!

Jag har fått något som liknar en hemorrojd i mellangården men som inte är en hemorroid. Vadå kanske du tycker, men jag har iallafall undersökt mig på gynakuten och gynekologen kunde inte precisera vad det var bara att det påminde om en hemorroid. I allafall så växte den här bölden under gårdagen så att den efter några olidliga timmar av smärta brast. Ja, brast och en hel del sårvätska läkte ut.

Nu är det hela över då det gäller smärta men jag är orolig om detta kommer att uppstå igen?

Någon av erfarenhet av detta konstiga öde?

• Svar på tråden böld i mellangården
  • Anonym

Jag skickade in till fel forum ser jag...

BEKLAGAR om det verkar stötande på missfallstråden.

• Katharina S

kan det vara en herpes blåsa?

• Anonym

Jag får också såna bölder i underlivet och jag fick veta att det var en typ av infekterade finnar.
    Fick en salva utskriven av min läkare men tycker inte att den fungerade så bra (kommer inte på just nu vad den hette).

Ursäkta om det är en känslig fråga men har du gått upp eller ner i vikt nyligen, kan bero på det annars så är det hormonellt.

• Anonym

Har fått barn för tre månader sedan, så ja enel hormoner är väl i rullning... Sprack dock inte under förlossningen

• Anonym

Om du hade bölden under graviditeten så kan det ju vara en kombination mellan viktuppgång, ökat tryck och hormoner.

Precis som vanliga finnar så spricker inte bölderna förrän de är mogna (jätte äkligt).

• PetraGos

Men om det hade varit en böld hade det väl kommit ut gult var?? Har själv haft några bölder och en mamma med stora böld problem..

• Snirkel

Låter som du har hidradenit (svettkörtelinflammation) eller kanske ett atherom (talgkörtelinflammation). Jag har haft något sådant några gånger i mufflan och det blev en hård kula, stor som en stenkula typ, och ond som fan. Så småningom sprack de och ut som en blodig sörja med var i. Inte mysigt men det slutade göra ont i alla fall.

• Anonym

Tror inte det är en talgkörtel, för det som läckte ut var genomskinlig vätska som var alldeles tunnflytande, som vatten. Kanske var den någåt rosa i färgen, så jag antar att det var sårvätska.

• Anonym (Misan)

snirkel:
    det här med talgkörtelinflammaton, tror jag oxå haft det. Kan man ta något emot det? varför får man det?

• Anonym

Nej det är nog inte analabscess heller eftersom den inte hänger ihop med anus.... Sitter i mellangården.

idag började den göra ont igen och nu läckte det ut var då jad tryckte lite på den.....

Skall söka för detta igen.

Nej jag är inte överviktig, men ökade cirka 14 kg i vikt under graviditeten. Har cirka 5 kg kvar till ursprungsvikten, 63kg till 171 cm.

Svar på tråden böld i mellangården