• Stora

60 årig bröllopsdag behöver tips

Hej! Försöker här bland alla kreativa föräldrar...Fick en fråga från min mamma om en present till min mormor o morfar som firar 60årig bröllopsdag. Vad ger man??? Jag slänger ut frågan här så kanske någon har några tips. De har allt ! Och dessutom så är de alltså över 80 år så någon "happening" orkar de inte med.
    Jag hade någon ide om att alla barnbarn  med barnbarnsbarn o barn skulle maila bilder på sin familj till oss o man kunde göra en jättetavla eller släkträd vad tror ni om det?? Liksom vad de gett upphov till.....Men det förutsätter att ALLA mailar till oss.

• Svar på tråden 60 årig bröllopsdag behöver tips
  • mludvigs

Ett släktträd låter som en jätte bra idé!

Hur mycket ork har de? De skulle kanske uppskattat om nån av er kommer hem till dem och lagar värsta brak-middagen? Eller om de orkar gå på restaurang så kanske nån av er kan agera chaufför så de slipper krångla med att ta sig dit.

Eller kanske en sån där fotobok man kan beställa från nätet där man lägger in bilder och kan skriva lite text.

• Nyfiken gul

När min mormor o morfar firade 60 år som gifta gjorde jag följande:

Ringde lokaltidningen - i det här fallet Gävle dagblad - o ville att dom skulle göra ett reportage om dom. Vilket dom också gjorde!!  Blev ett helt uppslag i tidningen ett par dagar senare.

Jag gjorde även en kavalkad över åren som gått... Från det att dom gifte sig fram till den 60-åriga bröllopsdagen..

jag tog med både världsnyheter, lokala nyheter blandat med hur familjen förändrades...

tex år 1969 - världens första månlanding ägde rum
    år       1970 - föddes näst sista barnbarnet
              1971 - Brynas bandy vann SM-guld...

osv.....

Skrev ut på fint silverpapper i datorn och fick med en rolig bild på ett gammalt par där han rökte pipa o hon stickade.

(letade årtalen på Google.. )

• Nyfiken gul

Glömde säga att denna årskavalkad ramade jag in i en stor ram o gav som present!

• Stora

Tack för ideerna!! ska spåna lite med de övriga. Det har blivit ett helt gäng barnbarn o barnbarnsbarn numera...

Svar på tråden 60 årig bröllopsdag behöver tips