• Anonym (oliven)

Olivolja och underliv?

Jag var hos gyn i veckan for att jag hade fatt svamp och hon sa nagot om att endera tvatta underlivet med olivolja eller att smorja in det med olivolja, vilket var det tror ni? Jag minns ju inte vad hon sa riktigt.

Hon sa att man bara skulle anvanda vatten darnere och mojligtvis olivolja men luktar det inte illa da?

Ar det nagon som anvander olivolja darnere och kan forklara for mig hur man ska gora? Med vad tvattar ni er och hur ofta anvander ni nagot annat an bara vatten?

• Svar på tråden Olivolja och underliv?
  • Anonym

Har ingen egenerfarenhet men gissar att det inte spelar någon roll om du tvättar med eller smörjer in med eftersom det är så fett så kommer effekten bli densamma. Tror inte det luktar illa heller. Olivolja är skönt på huden. Lycka till!

• JsN

JAg tvättar med mandelolja. olivolja går säkert lika bra. Iden är att det blir rent med olja och man skyddar de känsliga slemhinnorna från uttorkning av vatten. om du tycker det verkar läskigt med matlagmningsolja som tvättolja så finns det tvättolja (intim) att köpa på apoteket.

*hälsosamt lat*
  • Anonym (oliven)

Jag har anvant en parfymfri underlivstvatt och hon sa att det inte var bra.

• Anonym (oliven)

Och btw, blir man verkligen ren av olivolja??? Eller bara aterfuktad? Man vill ju garna bli ren och lukta gott nar man tvattar sig.

• Anonym

Jag smörjer med olivolja och det är så bra så. De gamla grekerna smörjde in sig med olivolja också det är ju lite lyxigt egentligen och så är det inte något innehåll som i andra krämer som man inte vet vad det är. Olivolja brukar bli rekommenderat!

• Anonym

Olivoljan är även helande och sårläkande så om man har självsprickor runt (ursäkta språket) bajshålet, så är olivolja dunderbra!

• moontrip

Tänker också att det borde lukta oliv? Jag använder vanlig babyolja, det funkar bra för mig iallafall. Helt lukt och smakfritt!

• Vraket

ar alltid haft problem med katten i hela mitt liv. Svampen har avlöst varandra. Men nu är nästan alla problem borta.
    Detta enligt en sträng regim.

Varje gång jag varit på dass tar jag sista torken med lite olivolja på papperet.

Jag smörjer alltid in katten med olivolja innan jag duschar eller badar. Riktar aldrig strålen inåt så att säga. Så rent krasst har inte mina slemhinnor varit i kontakt med vatten på ett par år... :)

Se till att ha lite tofs kvar så att katten får en luftkudde mot byxorna.

Och låt katten vandra fritt om nätterna. Det mår den jättebra av.

Nu när jag är med barn och ändå har mandelolja hemma får sambon smörja in om kvällen och massera lite.

Och nej, olivoljan luktar inte speciellt och min sambo säger att han upplever min katt som den renaste han har klappat. :)

Världens bästa massageolja för alla delar får man förresten av en vaniljstång i solrosolja. Låt dra två veckor och ta ut vaniljstången när den är ovanför ytan.

• Anonym

Vraket går det där med solrosoljan att bytas ut mot rapsolja?

• Vraket

Absolut, kan nog egentligen bytas mot vilken neutral olja man vill. I början luktar det och smakar vanilj men får vaniljstången vara i ett tag så blir det en nötigare lukt/smak.

Vaniljstången kan dock ruttna/mögla så fort man använt så mkt av oljan att den sticker upp ur oljan.

Vi har den i en fin flaska vid sängen. Till skillnad från andra oljor som man köper dyra i affären smakar den här gott och är snäll mot känslig hud.

Glöm dock inte att alla matoljor motverkar materialet i kondomer!

Svar på tråden Olivolja och underliv?