Jag har snart ätit upp 100 gram smör...
...3 dl socker o 2 dl grädde...Men den här limekolan jag har gjort ikväll är ju så underbart god!!!
...3 dl socker o 2 dl grädde...Men den här limekolan jag har gjort ikväll är ju så underbart god!!!
ååå jag får inte äta sött... dotra får kolik... *suktar*
Åh, stackare! Fast jag önskar att jag kunde hålla fingrarna ifrån det o bara nöja mig med liiiite!
Varför får dottern kolik när DU äter?
Fast lime är ju nyttigt. Det väger nog upp resten
Paincake - Precis, man får se det från den ljusa sidan
Kan du inte skriva ner receptet till oss!??? Vill också äta smör
Barn kan få koliksymptom av det mamman äter. Det är helt enkelt en reaktion mot något.
Japp, här kommer det!!!
Limekola
100g smör
2dl vispgrädde
3 dl socker
1 dl ljus sirap
1 tsk vaniljsocker
rivet skal av två lime
Smält smöret i en tjockbottnad vid kastrull. tillsätt grädde, sirap, socker och vaniljsocker. Koka utan lock, rör om då och då tills smeten håller för ett kulprov. Koktid ca 15 min i stor gryta, ca 30 minuter i en mindre. Smaksätt med rivet limeskal. Häll upp smeten på bakplåtspapper eller oljad plåt och låt svalna.
Visst ja, låter ju supergott. Kan du inte ge oss med sötbehov receptet?
Steam precis som Stabben säger kan bebisar få kolik pga vad mamma stoppar i sig. Barn som ammas eller får bröstmjölk på flaska KAN vara jättekänsliga. Det är en HEL vetenskap om vad man skall undvika och inte..
För att fylla i TantG lite kort, ett exempel på att det kan bli ordentligt ont i magen när man minst anar det. Nyponsoppa blev tokont i barnet.
Kan väl också berätta det här appropå koliksymptom: Vår dotter fick plötsligt kraftiga magsmärtor. Klart och tydligt rejäl kolik, men det var bara sen eftermiddag, kväll och tidig natt. Så vi började fundera och till slut kom vi på att det började i samband med AD-dropparna. På BVC sa dem nä, det kan inte vara problemet. Men vid läkarundersökningen sa doktorn jo, det kan hända. Så vi bytte från vatten- till oljebaserade och vips mådde hon bra igen.
Fantastiskt hur kort minnet är. Glömde ju: Tack för receptet. Det låter mums för sockerberoendet.
Fast jag har hört att om man delar på kakan / kolan / bullen eller vad man nu äter... Så ramlar alla kalorier ut.. *s*
Bisquit AMEN så sant så sant. Alltså är det bättre med TVÅ halvor än en hel!
Stabben Du är inte den enda som säger så. Luna börjar med sina imorgon *jisses EN MÅNAD redan* och vi har oljebaserade.
Bisquit - Ja, men det är ju lysande! Jag måste ju dela den för att kunna äta, faktum är att jag drar o sliter ganska ordentligt för att få loss bitar, så det kan ju inte vara en enda kalori kvar!
tomma kalorier... det innehåller ju ingenting, för de är ju tomma!. Så ät hur mycket tomma kalorier ni vill , det gör jag!
Tänk på hur mycket man måste tugga på sån där kola man gör själv då, så i princip borde man ju gå NER i vikt av att äta den. Gud vad bra!
vad positiva ni är:) jag går och småäter på peppakaks huset..baksidan och taket p baksidan är tommt, och snart den ena kortveggen...nu kan jag inte äta mer, annars syns det..det var faktiskt inte så jättemycket på från början...jag skal oxo börja dela godiset så kalorierna rinner ur...och bara köpa segt godis med tomma kalorier:)
Reagerade lite på rubriken, men førstår nu varfør. Låter jættemumsig ju.. får jættelust att testa