• Simphony

Kräkning - Ont i halsen (äckelvarning)

Ska inte dra hela historien utan snabbt från början till slut.
    Mådde illa, efter en stund så kräktes jag och då gjorde det liksom ont efteråt, som att det rev och nästan frät i halsen på mig. Nu efteråt så gör det jätteont, liksom river i halsen. Kan inte ens svälja. Vad beror det på och vad göra åt det?

Är i v.22 och har inte haft problem med illamående och sånt innan.

• Svar på tråden Kräkning - Ont i halsen (äckelvarning)
  • feather

Kanske du har fått magsyra i halsen, det kan fräta på ganska ordentligt, prova ät något eller gurgla med vademecum elle saltvatten el dylikt.....

feather

• Simphony

Åt lite grann men det hjälpte inte så mycket, men lite bättre blev det i alla fall.. Tack

• cosmopolitan

jag hade så ett par gånger när jag var kanske i v9-10
    e i v15 nu å illamåendet har försvunnit, för det mesta. kan fortfarande känna lite..

jag trodde jag skulle dö när det frät så mycket. men försök andas genom munnen några gånger, sådär ta många djupa andentag, å testa att gurgla med sodabikarbonat.
    å det bästa kanske e nog att försöka somna, de bör försvinna när du vaknar igen

• Börnen

Kräks flera gånger varje dag...har gjort så sedan v. 8 är nu i vecka 15. Ibland gör det ont när något litet blodkärl går sönder...men då brukar det komma blod i kräket och när man hostar...

Det är säkert bara en retning pga påfrestningen och syran!

Svar på tråden Kräkning - Ont i halsen (äckelvarning)