• Cess

Bebisen har vänt sig...säte....

Jahapp...så hände något jag befarat. Bebisen vände sig i magen i natt, så nu har h*n rumpan ner.

Är i v. 32+2. Kan h*n vända tillbaks, eller minskar risken för var dag?

H*n har legat med huvudet ner hela tiden....tills jag gick upp imorse och kände att h*n låg annorlunda. Nu ligger den och sparkar med fötterna ner, så jag har svårt att hålla tätt! Och det gör ont vid varje spark!

Bara undrar nu om den vänder tillbaks? Det känns ju lite trångt nu för bebisen. Hur länge kan den vända på sig?
    Kanske en dum fråga...men jag bara undrar....??

• Svar på tråden Bebisen har vänt sig...säte....
  • Åse

Min bebis har inte vänt sig neråt alls än, och jag går in i V.35
    i morgon!!

Men bm sa att fram till V.37 så kan de lägga sig rätt.
    Vi får hålla våra tummar nu!

• Cess

Oki!! Då får man hålla tummarna!

Bara så himla lustigt...jag har hela tiden haft en känsla av att det skulle hända...har även pratat med andra om att jag har en känsla av att jag kommer få föda i/med sätesbjudning!

• Åse

Ja, det är konstigt vilken intuition man kan ha ibland.

• jordnöten

När jag var på spec. MVC på tillväxtkontroll, upptäcktes samtidigt att bäbisen låg i säte, men läkaren sa att man kan vänta till v35-36 och se om den ändrar läge av sig självt, annars skulle det planeras för vändningsförsök efter det.

• Pringlan

Hej.. Jag har en liten rumpnisse i min mage... ska på tillväxt UL på tisdag o ligger han fortfarande med rumpan ner ska jag få tid för vändning i vecka 36...

• miffolina

Trot eller ej, så finns det oftast plats för en bebis att vända tillbaka sig tom v.36, min första fick jag vända pga säte, den andra vände sig själv 2 dagar innan vändningsförsök..då var jag i v.36

• Sprattel

Är i vecka 34 nu och min bebbe tumlar fortfarande runt. På måndag kommer min BM att känna hur bebben ligger, men jag tror inte att den kommer att hinna fixera sig innan dess.

Vår BM i vår föräldragrupp sade, att om bebben ligger i säte vecka 35, planerar man normalt sett vändningsförsök i vecka 36, då det börjar bli svårare för bebben att vända sig tillbaka. Enligt henne, har man på vårt sjukhus beslutat att man inte får föda med sätesbjudning, då planerar man i så fall istället in kejsarsnitt.

/Sprattel

• Fluffisarna

Vår bebbe har inte heller vänt sig. Har huvudet under vänster revben och kickarna ner och åt höger.

Vet ni om man MÅSTE "gå med på" ett vändningsförsök?
    Kan man inte få välja att inte göra det, och då ev få kejsarsnitt?

Jag fruktar mer för vändningsförsök, än för en vaginalförlossning.

~Fridolin~
    v 34+1

• drakon

Min första vände tillbaka med huvudet neråt i v.37 så det finns chans ännu

• Cess

Ja...vi får hoppas att h*n vänder sig!

Men jag VÄGRAR att göra nåt vändningsförsök och jag vill INTE göra kejsarsnitt. Jag är helt OK med att föda i säte....om inte det är så att det är absolut medicinskt försvarbart att göra kejsarsnitt! Om det nu under förlossningen skulle visa sig att bebisen inte mår bra!

Men...det löser väl sig alltid!!

• snutti

Vilken rackarunge
    Om min Skrutt får för sig att vända sig nu, så ska h*n få utegångsförbud hela tonåren

• snutti

Kan tillägga att syrrans hade vänt sig, och hon fick tid till snitt.
    Samma dag som hon skulle snittas, hade lillfisen vänt sig rätt igen

Svar på tråden Bebisen har vänt sig...säte....