• Josse

Tror att spiralen är på väg ut !?

Hej, Fick min spiral (Levonova) insatt i onsdags, 2 dagar sedan, och nu i kväll känner jag trådarna ca 1cm in i slidan. Det känns obehagligt när jag går så för säkerhetsskull har jag lagt mig i soffan, vågar inte sitta eller gå utifall den är på väg ut. Enl bipacksedeln så är det en av biverkningarna att den stöts ut av livmodern men hur ofta sker det? Vad ska jag göra nu? De sa att jag skall ringa dem om något känns konstigt men dom har ju stängt lördag o söndag. Kan man få sår i slidan om trådarna är för långa och det känns när jag går om jag inte gör något innan måndag?

Tack för något svar oavsett vad ni än ger för råd.

• Svar på tråden Tror att spiralen är på väg ut !?
  • Anonym (Kan va)

ring sjukvårdsupplysningen och prata med dom.

• Nalle Puh77

Låter inte kul det där

Jag som ska till mödra på onsdag för att sätta in en spiral... kanske skulle ta o avboka det o fundera ut nåt annat ist

Går det inte att ringa nån gyn akut så dom kan kolla dig??

*?♥ Ebba ♥ Filip ♥?*
  • Josse

Har pratat med sjukvårdsupplysningen redan. De sa att får jag feber eller väldigt ont måste jag åka in till gynakuten. I övrigt så får jag avvakta och känna mig för hur jag skall göra tills på måndag då jag ska ringa min ordinare gyn. Sjukvårdsupplysningen sa att anl till att jag känner trådarna är 2 alternativ, 1) Trådarna är för långa, 2) den är på väg ut och då finns det inget att göra.

• Josse

Nalle Puh, jag tycker inte du skall avboka insättningen. För mig personligen så kändes inte själva insättningen något alls efteråt kändes det som en kraftigare mensvärk i 3-4 timmar, så sen lunch tid tills nu i kväll har jag inte haft några biverkningar. Tycker att det har varit jätteskönt nu i två kvällar att slippa piller.
    Lycka till!

• Nalle Puh77
    Josse skrev 2007-01-12 22:07:49 följande:
    Nalle Puh, jag tycker inte du skall avboka insättningen. För mig personligen så kändes inte själva insättningen något alls efteråt kändes det som en kraftigare mensvärk i 3-4 timmar, så sen lunch tid tills nu i kväll har jag inte haft några biverkningar. Tycker att det har varit jätteskönt nu i två kvällar att slippa piller.Lycka till!
    Jag får se hur jag gör, vill ju inte ha nåt med hormoner direkt heller så då finns ju inte så mkt annat tyvärr.
    *?♥ Ebba ♥ Filip ♥?*
  • Josse
    skall bara förtydliga en sak jag skrev i sista inlägget, det skall vara att jag inte haft biverkningar sen onsdaglunch tills nu ikväll. Inget annat.
  • Honey Bunney

Hej! Jag kände också av min spiral trådar under de första dagarna, ringde min gyn efter helgen (satte självklart in min på en torsdag..) och hon kortade trådarna lite och sen var allt toppen! Tror inte att du behöver vara orolig!!
    Det gör absolut inte ett dugg ont att ta ut en spiral (iaf inte hos gyn..) vet ju iofs inte hur det käns när kroppen stöter ut den... =/ Men jag tror inte du behöver vara orolig, ta det lugnt och ring om du känner dej sämre!
    Lycka till!

• Anonym (PANIK)

Jag har haft min spiral i 4 månader, och jag Känner att något inte har stått rätt till dom senaste dagarna. Jag går upp i vikt, jag har finnar, jag småblöder, jag är sååå trött, är väldigt pigg av mig annars för min dotter sover bra på nätterna. Jag har problem med min mage, alltså den krånglar som f-n, precis så va det när jag va gravid med min dotter i början. Och jag känner INGA trådar när jag ska känna om den sitter kvar. Jag vet inte ens hur det ska kännas. Vart FAN känner man trådarna? Det slog mig idag liksom att jag kanske är gravid, och jag kände om den satt kvar men jag känner inget, jag vet inte ens hur det ska kännas, jag känner inga trådar. Jag får PANIK! Måste köpa ett gravtest imorgon. Shit tänk om jag är gravid!

• Honey Bunney

Anonym:
    Om du för upp ett finger (inte så fint uttryckt, men ändå =) så ska du känna två trådar som kommer ner ur livmoderstappen. De kan ha trasslat till sig lite så du kanske får leta lite ;)
    Jag skulle känt efter och köpt grav test imårrn!
    Good luck!!

Svar på tråden Tror att spiralen är på väg ut !?