• sarah

Hur mycket kostar Thailand?

Jag är så sugen på att åka till Thailand och förslog dte för min kära make.
    Han vill visserligen också men säger att det är lite för dyrt just nu (vi har precis köpt hus och renoverat) och att det kommer gå på minst 20. 000:- med resa och boende.

Jag har ju gentligen Ingen aning vad det kostar men hade för mig att det kanske inte var så där dyrt i och med att jag tycker var och varannan person reser till Thailand om och om igen inkl. folk som jag vet inte har det särskilt bra ekonomiskt.
    Nu vet jag att man kan hitta jätte billigt boende på plats och inte bika i förväg men kan man verkligen göra så om man har 2 småbarn?
    Jag är inte så berest av mig och har valt enkla lösningar med förbokad resa och hotell de gånger vi varit utomlands. Skulle så gärna vilja åka i väg med familjen 10 dagar eller ett par veckor men känns så där att lägga ut 20.000:- när vi har 2 badrumm kvar att fixa här hemma

Ska man räkna med att det kostar så mkt eller...? (och då har jag inte räknat med maten)

* * * Mamma till Mathilda född 04.03.23 och Emma född 06.03.25* * *
  • Svar på tråden Hur mycket kostar Thailand?
  • AnnMarie

Jag och min kompis reste till Thailand under nyår för ca 17000 per person. Då hade vi 3 veckor boende med frukost, tre stjärnor på hotellet. Då var det tre nätter i Bangkok sedan resterande i Hua Hin.

• Felicia6

20 000 för två vuxna och två barn till thailand kommer bli väldigt tajt..

Vi åkte iofs charter, men ett två stjärnigt hotell i två veckor för mig och min man..
    Shoppa lite, gjorde lite utflykter och åt ute..
    Vi hade med oss drygt 30 000 för bara oss två..

• MamaKajsa

4 pers till thailand under högsäsong låter billigt med 20 000. Åker du reguljärt får du betala nånstans mellan 6000-8000 per person för flygbiljetten. Barnen är inte jättemycket billigare, om de nu inte är under 2 år. Visst kan du bo väldigt billigt i Thailand...MEN reser du med barn behövs ju vissa "lyx" grejer enligt mig.man måste ju ha AC tex. barnen måste kunna komma undan värmen. o pool är ju ett annat krav enl mig. så skulle ni klara er med 20 000 är det bara att gratulera men jag tror det är mkt tveksamt.

• sarah

Okej det jag menade var att han trodde det skulle gå på minst 20.000-30.000 (inte max 20.000) och jag trodde nämligen att det inte skulle bli såååå dyrt.

våra barn är under 3 men det kanske inte gör någon skillnad?

* * * Mamma till Mathilda född 04.03.23 och Emma född 06.03.25* * *
  • Felicia6

Sarah, jag skulle gissa på att ni kommer få betala kanske 30-40 000kr för hela familjen om ni ska va borta i två veckor..
    Just pga att ni har såna små barn så måste ni ju ha vissa speciella grejjer som tex ac som MamaKajsa skrev ovan..
    Sen mat för alla och lite nöjjen osv..

• Elinore

tja..jag å mannen kikar på thailand nu nästa januari... kommer gå på 14000:- per person... och då e det 3 stjärnigt hotel med frukost... ska vi ha 1:klass så e det ca 3000:- person till.. och det vill vi ha för det e en lååång resa (phuket kata beach)

lycka till!!!

• MamaKajsa

vi kollade i maj för att åka i januari. de absolut billigaste flygbiljetterna jag hittade var för 33000 för vår familj med tre betalande barn. i september när jag kollade igen på samma biljetter skulle det kosta 59000 för bara flygbiljetterna. Vi beslöt oss för att stanna hemma

• Felicia6

Iofs skulle det nog inte räcka med 30 000 heller.. snarare 40-50 000kr..

• Annikamed2barn

Vi har bokat nu och vi betalar ca 50.000:- för två vuxna och en treåring. Fast vi ska vara borta i tre veckor och har gjort tillval för ca 10.000:- Detta blir en lyxresa!!

• MamaKajsa
    Annikamed2barn skrev 2007-01-13 15:28:13 följande:
    Vi har bokat nu och vi betalar ca 50.000:- för två vuxna och en treåring. Fast vi ska vara borta i tre veckor och har gjort tillval för ca 10.000:- Detta blir en lyxresa!!

Ska ni åka IGEN????? va härligt. oh vad avis jag blir vart ska ni??

//Cissi

• cillae

Vi har hittat reguljära flygbilj för två vuxna och en tvååring för ca 21 000 i okt/nov-07, då är det ändå liite lågsäsong. Vi har varit där två ggri år och ena gången betalade vi ca 18 000 för bilj, två vuxna och en ettåring och andra gången 11 700, två vuxna och en ettåring det sistnämda under lågsäsong. Sen betalade vi ca 300-400/natt i boende, rätt fint med AC och så. Sen tillkommer mat och annat som resor, utflykter mm. Men om ni har råd är det helt klart värt det...

• Majsan70

Vi har precis köpt reguljär biljetter för 2 vuxna och tre barn. Vår nota slutade på 42000 kronor med avbeställningsskyddet.

Min bror och hans familj är 2 vuxna o 2 barn o fick en biljettkostnad på 28000 kronor.

Det går säkerligen att komma ner lite io pris om man kan vänta o ta restbiljetter. Själva fick vi de sista 10 biljetterna när vi köpte häromdagen, så vi hade verkligen inte kunnat vänta.

• Annikamed2barn

Cissi
    Hej på dig!
    Nu blir det tre veckor med bas i Phuket men vi ska öluffa lite och ta oss upp till Khao Lak osv. Fast det är ju ett helt år kvar men man får vara ute i god tid!

• sweet n sour

jag vet ett ställe där de tar 1200 baht per natt, dubbelsäng, aircondition och badrum, ingent avancerat, men fräscht som satan. ring honom om ni vill, svensk ägare +66818083862

Svar på tråden Hur mycket kostar Thailand?