• NailPolish

Är d ok att sms:a ex grattis på födelsedagen?

Ja, vad tycker ni? Är det helt okej att sms:sa sitt ex ett grattis på födelsedagen trots att man gått vidare med nytt förhållande?

Hur gör ni och hur har ni gjort?

Ni som skickar grattis till era ex trots att ni har pojk/flickvän - gör ni det varje år?

• Svar på tråden Är d ok att sms:a ex grattis på födelsedagen?
  • E l l a

Ja, det tycker jag är helt ok. Har inte direkt någon kontakt med mina ex,  men ser inget fel i att smsa om det nu är så att man håller kontakten.

• Nynne

Ja, jag gör det om jag kommer ihåg. Jag skulle inte ta illa upp ifall min man skickade till något av sina ex, man har trots allt haft en liv tidigare.

• Sarah å Leia

Jag har skickat grattis sms/ringt  till mitt ex sen det tog slut. Varje år, och det är 13 år sen det tog slut.

Mamma till världens bästa Leia
  • elinhedman85

jag tycker det beror på... vet man att ex.et har gått vidare och inte har känslor för en och man kan vara säker på att det inte sänder fel signaler tycker jag det är helt ok. men man skall ju samtidigt känna på hur ex.ets pojk/flickvän känner det.... jag tycker iaf inte att det är så kul när min pojke får grattis sms från sina ex;) svårt de där...hehe

• Nyfiken gul

Ja varför inte????

Det har väl med vanlig hederlig hövlighet att göra??

Jag messar inte till alla mina ex eftersom jag inte har kontakt med alla - men dom som jag fortfarande har kvar i telefonboken får grattis vid födelsedag, jul o nyårshälsning och oftast även en hälsning på typ fars dag eller liknande då alla ex har barn...

Min make gör likadant....

• Danbala

Skulle inte göra det till mitt ex, han får typ neuroser varje gång han påminns om mig. Nej, jag överdriver, men - det är infekterat, och jag skulle inte vilja förstöra något med hans födelsedag genom att sms:a så...

Vore det lugnare skulle jag tycka det var okej, dock.

[En del är för dumma för att ha ångest. Det är smart. (Jan Stenmark)]
  • J M M M

Beror på vilket förhållande man har till sina ex. Jag har aldrig gjort det... jag går alltid vidare. Aldrig behållt kontakten med mina ex, fast jag slutat "bra" med alla...

♥ STOLT fru & mor till mina pojkar ♥
  • Melle

Ja! Självklart! Även fast vi inte är tillsammans längre så tycker jag mycket om honom som person och vi umgås som kompisar ibland.

• madlo

Jag tycker bara det är artigt, sms:a på!

• Zaria

Klart man kan...är vän med alla mina ex fortfarande så absolut hade jag kunnat sms:a och säga grattis...Vem skulle störa sig på det såvida det inte vore rejält infekterat den gamla förhållandet?

• mariiah

En kompis till mej får det från sitt ex varje år, så förra året skulle han vara snäll och skicka tillbaka, problemet var bara att det var helt fel månad. Stackarn.. =)

• ying yang

Ja självklart kan man sms:a exet

• mariiah

Zaria: Ja, tyckte jättesynd om honom.
    Han var helt säker på att det var rätt dag, å sen så var det inte det.

• Katharina S

jaaa de tycker jag, de gör jag oxå

Svar på tråden Är d ok att sms:a ex grattis på födelsedagen?