• Riskokaren

klåda på blygläppar!

Har fått sån jäkla klåda på blygläpparna fast bara i början av de.Och det kan inte vara svampinfektion för det har jag haft många gånger innan och känner igen symptomen. Men det här gör mig helt tokig.Hade inget igår och så kom det nu igen.Nån som känner igen sig? Kan det vara nåt man ätit? Har provat med parfymfri tvål men det verkar inte vara det heller.

• Svar på tråden klåda på blygläppar!
  • Shaun the sheep

Man ska aldrig tvätta med tvål i dom regionerna.

Men prova smörja in med babyolja eller något, kanske bara är uttorkad

• Anne M

Det finns inre och yttre svamp, duscha inte så mycket, ha inte tighta byxor.

• Jamirl

Hade så med, sen efter ett par dagar så gick det neråt....var lite svamp ändå...plus nån spricka. Hade sån klåda imorse me, högt upp. Använder då Dactakort mot fotsvamp, fick det utskrivet då pevaryl inte hjälpte, men denna salva hjälper just utanpå. Använd lite olivolja då du duschar me, så det inte blir så torrt. Lycka till!

• Angelinas mamma

Det låter som svamp. Har du kollat upp det hos någon gyn eftersom du skriver att du haft det många gånger? Det kanske måste behandlas med ett speciellt medel som du kan få där.

Kör med Pevaryl slidpiller och salva och ge fan i tvål
    Sov och gå så mycket utan trosor som du kan

• Riskokaren

Aha visste inte att man kan ha yttre svamp,då är det mycket möjligt att det är det.Får köpa en salva då, annars kommer jag bli tokig.

• NobodysFool

När du tar ett bad eller en dusch ..smörj in dig med parfymfri bebiolja det kan hjälpa och man bli mjuk och go.
    har aldrig gillat dom intimtvålar som finns det är inte alltid dom hjälper.

• hugomamma3

Har cokså fått sådan klåda.. När jag besökte en läkare sa de att det inte var svamp, utan att man ibland bara kan få klåda..

• Beckah82

Alla olika slags blygDläppar är normala. Blygdläppar alltså, blygläppar är mindre vanliga. Svamp kan man få på dem...på blygdläpparna alltså.

♥ Beckah, mamma till Victor 980815 och Lilla Bus i magen -> 070706♥
  • maddson

Olivolja direkt efter bad och noga torkning är super och håller klåda borta men rätt vad det är åker man dit ändå, det är så under grav. mysigt inte sant?

• LyNxQ

Tydligen är det jättevanligt med svamp under graviditeten!
    Men är det inte det, utan bara irriterat-- testa INTIM FUKTGEL från apoteket!
    Underbart att ta på EFTER FÖRLOSSNINGEN (ja, kanske inte precis efter, men om man ammar så kan slemhinnorna (läs: blygdläpparna) bli torra och irriterade, och klia nåt fruktansvärt!(pga östrogenbrist tror jag bm sa) Då är det jätteskönt med fuktgelen!! )

• Nierusenu

Jag har också en j-vla klåda och dom på apoteket tipsade mig om
    ACO tvätt olja intim och ACO creme intim och det har funkar bra.
    Dom tyckte inte att det lät som svamp...man kan få sån klåda om
    man har mycket flytningar också.

Svar på tråden klåda på blygläppar!