Jag är så grymt besviken på min vän :-(
Träffar min barndomsvän allt för sällan, trots att vi bor väldigt nära varandra. Vi har försökt att träffas, ta en fika osv i månader nu och i december tog jag initiativet till en liten festmiddag hemma hos oss. Det skulle bli jag, min man, min vän och hennes man. Vi bestämde ett datum långt fram, alltså denna helgen så att vi verkligen skulle träffas och planera in det i god tid. Tyckte verkligen att detta skulle bli trevligt och har funderat på i veckan vad vi ska äta osv.
Så hör hon av sig sent i veckan om att hon trott att det bara är hon som ska komma, för hennes man har andra planer. Det hör till saken att hennes man är kompis med min man så min man blev ju såklart också besviken.
Sen hör hon av sig igår och säger att hon vill gå ut och festa med mig istället. Jag som är otroligt trött på att gå ut och festa säger nej, och vill ju genomföra middagen som planerat istället. Då skriver hon att hon inte orkar komma. Fy fan vad besviken jag är! Kommer inte att lägga ner mer tid på att försöka träffas. Det hela är ju så synd för vi är egentligen väldigt bra kompisar sedan barnsben, men det här var taskigt!
Så nu sitter vi och inte har någonting att göra en lördagskväll och har ingen lust heller för den delen. Vi var ju så inställda på en god middag och på hur trevligt det skulle bli.
Överreagerar jag eller hade ni också tyckt att det var taskigt?