• Anonym (Besviken)

Jag är så grymt besviken på min vän :-(

Träffar min barndomsvän allt för sällan, trots att vi bor väldigt nära varandra. Vi har försökt att träffas, ta en fika osv i månader nu och i december tog jag initiativet till en liten festmiddag hemma hos oss. Det skulle bli jag, min man, min vän och hennes man. Vi bestämde ett datum långt fram, alltså denna helgen så att vi verkligen skulle träffas och planera in det i god tid. Tyckte verkligen att detta skulle bli trevligt och har funderat på i veckan vad vi ska äta osv.

Så hör hon av sig sent i veckan om att hon trott att det bara är hon som ska komma, för hennes man har andra planer. Det hör till saken att hennes man är kompis med min man så min man blev ju såklart också besviken.

Sen hör hon av sig igår och säger att hon vill gå ut och festa med mig istället. Jag som är otroligt trött på att gå ut och festa säger nej, och vill ju genomföra middagen som planerat istället. Då skriver hon att hon inte orkar komma. Fy fan vad besviken jag är! Kommer inte att lägga ner mer tid på att försöka träffas. Det hela är ju så synd för vi är egentligen väldigt bra kompisar sedan barnsben, men det här var taskigt!
    Så nu sitter vi och inte har någonting att göra en lördagskväll och har ingen lust heller för den delen. Vi var ju så inställda på en god middag och på hur trevligt det skulle bli.

Överreagerar jag eller hade ni också tyckt att det var taskigt?

• Svar på tråden Jag är så grymt besviken på min vän :-(
  • Anonym

Förstår om du är besviken. Det skulle jag oxå vara!

• fiffiluran

det var lite okänsligt av din kompis. kanske att hon inte värderar parmiddagar lika högt som du, hon kanske träffar vänner flera ggr i veckan och äter middag ihop och tänkte inte på att det kanske betydde en hel del för er. jag tycker du ska säga till din kompis att du blev besviken, så hon förstår att hon gjort dig ledsen.

laga en god middag bara du och din man istället, tänd lite levande ljus och ha en romantisk kväll istället. så kan ni gotta er lite i att era kompisar missar en jäkla nice middag!

• Maggis Nervis

Äh dålig stil av henne att göra så... Strunta i henne, genomför middagen med maken ist. o ha lite mys-pys...

• Yvonne81

Så länge det inte hänt nåt som att man blivit sjuk, fått sjuka barn eller inte har barnvakt och det är omöjligt att barnen följer med - ja då är det riktigt dålig stil och du har all rätt att vara besviken!

En av mina vänner sedan barnsben (inte min bästa men vi umgicks typ varje dag i ett litet "gäng" från förskolan t.om gymnasiet..) hon har de sista året endast hört av sig på telefon när hon fyllde år och berättade att hon skulle hem och hälsa på sina föräldrar om vi ville lämna present.

Kan säga att jag inte fått present av henne när jag fyllde 25 månaden efter... inte ens ett grattis sms!

Varje gång vi andra i detta "gäng" bjuder henne så kan hon inte, har inte tid eller råd heter det alltid. Varför inte bara säga att man inte vill vara vänner längre. Så jag har gjort så nu på julbordet (jag har årligen) så bjöd jag inte henne! Bjöd alla andra som annars blir bjudna och nya vänner men inte henne för jag tycker inte hon förtjänar att jag ska älta och hålla på när hon själv bara kan ta kontakt när hon vill ha en present. Åh blir arg när jag skriver om det..

• LindaJonsson

Fy fasiken vilken dålig stil!!! förstår hur du känner, jag har lååång erfarenhet av att man försöker hålla kontakten osv men får ingenting tillbaka. Precis så var det med min fd bästa vän. Fy fasiken!

• Anonym (Besviken)

Jag tror att det handlar om att hon vill gå ut och festa ikväll. Hon vet att jag inte tycker att det är speciellt roligt längre, jag har gått ut med henne allt för många gånger för hennes skull redan. Den här middagen var planerad i god tid! Suck....

Men hon tycker väl att jag är tråkig eller nåt, och det får hon väl tycka då.

Blir ju himla ledsen i alla fall, för det känns som att hon bara vill träffas på hennes villkor, fast att vi hade bestämt annat.

• Anonym (Besviken)

Och nu har jag skickat iväg mannen på en annan fest, känner verkligen inte för något idag längre.

Så det är jag och djuren som får fira lördag .

• Anonym (me too)

känner igen det där tyvärr, man bara ger å ger.........

• Malllis

Förstår verkligen och tycker att du har reagerat på helt rätt sätt.
    Tyvärr så finns det VÄLDIGT mycket sådana här människor... som bara tänker på sig själva och aldrig ger något tillbaka.

Svar på tråden Jag är så grymt besviken på min vän :-(