Kramp i magen, v.36, vad kan det vara?
Har sen nån timme se kramp i magen, känns som magknip. Går på toa men inget kommer....det är ju inte mensvärk utan mer den där krampkänslan...nån mer?
Har sen nån timme se kramp i magen, känns som magknip. Går på toa men inget kommer....det är ju inte mensvärk utan mer den där krampkänslan...nån mer?
jaq jag har oxå så, går in i vecka 37 nu efter helgen..
jag är jätte konstig i magen, och har som kramp/magknip.
jag tror det är att tarmarna har det väldigt trångt i magen och kanske till o med kommer i kläm där inne och då får man ont, men det är bara min egna gissning..
Ja du,, har du ihållande kramp,, eller släpper de lite då och då?
För om de släpper lite då och då kan de ju vara ett visst värkarbete, eller så försöker väl magen komma igång och förbereda för ev tarm tömning, magen kan ju vara rätt seg nu när den arbetar så långsamn när vi är gravida
se bara till att det inte är kramp i övre delen av magen. Det hade jag, sen började jag kräkas o så visade det sig att jag hade havandeskapsförgiftning. Var i början av 8:e månaden... Ring till förlossningen om du är orolig eller osäker, borde jag ha gjort men fattade ju inte att det var nåt konstigt.
igår var ja på toa 3 gånger o "tömde" tarmen.. igår kväll kunde ja knappt gå då ja hade så jäkla ont i ljumskarna, och idag när ja vakna så var ja så yr att ja va tvungen att hålla i mej i diskbänken när ja gjorde frulle..
frusandberg: det är i övre delen av magen...som magknip...är det tokigt då...har lite svagt nu inte så farligt...känns ju som när man måste få ut en massa:)
hums.. nu blir jag orlig.. h'r.. er i vecka 28 har haft ont i magen sedan tisdags fron och till.. spydde i tisdags efter maten.. konstigt.. sen har jag varit jette los i magen.. i natt vakna jag kl fyra skit ont i hela min mage visste inte vad jag skulle gora.. gick po toa o spydde.. fortf ont i magen lamig o somna ... vakna utan att ha ont i magen...
vad er de do..
jag e med yr..hele tin typ...
ja fick som "kramp"i magen i samband me att mina värkar startade..
föstod inte att de var värkar...kändes som världens magknip !!
Maliinsj: Hur länge höll de i sig innan de riktiga menssmärtorna kom igång? Var det i övre eller undre magen det knipade? Vilken vecka födde du i?
de var övre delen av magen o de höll nog i sig 3-4 timmar innan de drog i gång...
födde i v 37+6
fodde min forsta i vecka 36+3.. o do hade jag kramp och diareer hela evckan innan.. och typ ilningar mellan bena,.,,
krikkan: Hoppas att bebben vill vara kvar ett tag till, är kanske bara tarmarna, men kolla med barnmorskan ifall du e orolig.
jamirl.. mm for hoppas den stannar kvar..men nu har magen lugnat ner sig..sov en hel natt utan att kenna nogot..er sekert bara so stressigt och tungt.. nu..ska bli skont att fo havandeskapspenning.. ner ska du ha bebis..du skrev i min gestbok on undra vart jag hade knip..de er olika.. men den natten de var verst so var de hela magen som verkte..sten hord var magen.. och de vegra att sl'ppa..men de verkar som de lugnatner sig nu...
hur gor deme din mage har delugnat ner sig_...
krikkan: Skönt att det lugnat ner sig! Bra att du får hp. Ja, min mage har lugnat ner sig me...mådde lite illa nyss bara, det e svårt att få i sig mat...jag ska ha 14/2:a. Du?
8 april.. jag tycker oxo att de er svort att eta.. man mor juh bara illa.. kenns som illamoendet som var i borjan kommit tilbakaigen..
bleeeh.. de gor la oover forhoppningsvis..